Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ThunderAce skrev:kupefiltret är ju den som stoppar allt skit utifrån, efter den så är det raka spåret genom luftkanalerna och in i bilen
inte mycket kvar som finns som stoppar skräpet
Usch då är det bra att ja lyckas göra rent och nu sätter på ett filter när jag får konsolen (troligtvis i morgon)
Jag har en ångtvätt som har ett långt skaft som man kanske ska testa blåsa rent med
http://www.rusta.com/se/angtvatt-p319512390101.aspx
men hur ska ja få rent i luftkanalerna? har ju kört med sån crc skum men vetefan om det gjorde nån speciell skillnad? man kanske får lämna in den på bilia och köra sån wynn behandling med rök som dödar bakterier osv
Ser förångaren ut så där så kan du nästan räkna med att dräneringen till den är lika tät. Så spolar du in en massa vatten där kan det sluta med att det rinner där det inte ska vara dvs ut i kupén.
DayDreamer skrev:Ser förångaren ut så där så kan du nästan räkna med att dräneringen till den är lika tät. Så spolar du in en massa vatten där kan det sluta med att det rinner där det inte ska vara dvs ut i kupén.
Hur menar du? tror du smutsen på kylaren kommer "täppa" igen dräneringshålet?
conny85 skrev: Det blir ytterst svårt , hålet är nog inte större än 5x5cm elr nått, ser större ut på videon :D
Hehe ja nu var det ett antal år sedan jag gjorde rent min. Men jag minns i alla fall att jag kom åt med vattenslangen för att kunna skölja.
Det gick inget bra , sitter för hårt och är MASSA med skit. Drog försiktigt med en mejsel och då pajade flänsarna.. men fick bort lite grann men de får nog vara så. Jag har ingen lust att riva hela instrumentbrädan och koppla ur ac och ta ut allting för att göra rent :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Motorhaveri s60 2.4T

Kuggar på kugghjulet som sitter på dre[…]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]

Halvljus