Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla,

Köpte min första bil en Volvo S80 T 2005 2.4. Och undrar vad det billigaste försäkring bolaget är. Då jag aldrig har ägt bil förut så har jag ingen aning. Det jag har hört är "bra" är Folksam och Volvia?

Bilen kommer vara inskriven på en 68 år man. Vad skulle ni rekommendera?

Tack
Volvia har alltid varit billigast för mig, ganska mycket billigare än övriga bolag också.

För övrigt låter det som du tänkt skenförsäkra bilen. Det kan ge samma konsekvenser som att inte ha någon försäkring alls.
Senast redigerad av 1 sparwen, redigerad totalt 0 gånger.
Volvia har i alla fall tidigare haft en prissättning så de sluppit ha yngre försäkringstagare...
helt omöjligt att säga just vad som är billigast för Dig...

Du får ringa runt till dom större bolagen och kolla priser, kan skilja sig mellan alla...

Själv har jag trygghansa, det är totalt billigast för alla mina bilar, hus, osv... :)
Bra att du tänker om angående skenförsäkring. Jag antar att Volvo S80 är relativt en billig bil att försäkra i jämförelse med en del andra ( sportiga ungdoms-) bilar. Som jag sa till min son, någon gång måste du börja bygga upp din egen bonus, varför lägga denna nödvändiga kostnad på framtiden. Senare skaffar du båden en värdefullare och förmodligen motorstarkare bil, då är det bra med en egenhändigt skapad bonus.
Som tidigare nämnts, försäkringbolag undviker att betala om de kan bevisa skenförsäkring.

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]