Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen larmar att ABS/stc inte funkar och att service erfodras.
Jag får felkod 0070-ABS pump.
Jag monterade en annan styrenhet som ska vara omlödd och ok, inget hände.
Bytte ABS pumpen till en med samma serienummer, beg men skulle vara ok men samma där.
Vad fan kan jag göra nu? Byta alla ABS givare/ringarna också?? Slå mig trött med en slägga? Sen ett annat fel, kanske hänger ihop?
Om bilen får stå med tändningen på en minut så larmar den för låg spänning, finns nästan ingen ström kvar att starta bilen med.
Bilen laddar som den ska men är batteriet påväg att ge upp? Eller är det nått elfel i hela bilen? När bilen är igång flimrar instrumentbelysning väldigt lite.
Någon som har tips? Innan skiten får lämnas in
Jepp, låter onekligen som ett kass batteri.
Har du mätt spänning i vila, samt med motor igång?

Motor igång, och mycket förbrukare, och mät spänning?
Så inte frihjulsremskivan på generatorn gett upp, och "slirar" lite.
Brukar låta illa, iofs.

Åtgärda spänningsfallet/ batteriet innan du joxar med annat.
Kan vara hela ABS problemet också.....
Nu har jag testat med ett annat full laddat batteri men det som hände va att motorlampan för avgasrensningen tände sig efter 30 min. Satte tillbaka det andra batteriet och motorlampan slocknade... bilen laddar runt 13.5v.
Sen när vi åkte hem började automatlådan slå i och ur 1 och 2 växel, inte alls mjuk växling mellan just dom växlarna.
Nu är jag så jävla trött på hennes bil! När hon köpte den stendog den och gick bara i 2s innan den dog, visade sig att två styrenheter hade slutat kommunicera med varandra.
Volvo löste detta med ladda ur och ladda in programvaran igen.

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]

snö

Svarar till mig själv. Det går fort nu.[…]

XC60 MY27

MY26 hade räckvidd ren eldrift (blandad k&oum[…]

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]