Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helblodsprinsen
MB77 skrev:Undrar varför Volvo har leveransstatus i minvolvo, den är ju ett stort skämt. Stämmer dåligt och uppdateras sällan, 5/10 var sista uppdateringsdatum. Är inte poängen att man ska kunna följa beställningen?

Var precis samma med min förra Volvo för 2-årsedan, hade nog hoppats på att det var lite bättre nu :shock:
Medhåller! 2016-09-26 uppdaterades min..

Har du ett satt leveransdatum eller bara vilken vecka den beräknas komma? Jag har bara vilken vecka och det överensstämmer inte med det preliminära leveransdatumet som min säljare fått. Skiljer 2 veckor
av MB77
Helblodsprinsen skrev:
MB77 skrev:Undrar varför Volvo har leveransstatus i minvolvo, den är ju ett stort skämt. Stämmer dåligt och uppdateras sällan, 5/10 var sista uppdateringsdatum. Är inte poängen att man ska kunna följa beställningen?

Var precis samma med min förra Volvo för 2-årsedan, hade nog hoppats på att det var lite bättre nu :shock:
Medhåller! 2016-09-26 uppdaterades min..

Har du ett satt leveransdatum eller bara vilken vecka den beräknas komma? Jag har bara vilken vecka och det överensstämmer inte med det preliminära leveransdatumet som min säljare fått. Skiljer 2 veckor
Har med bara vecka, 1-vecka tidigare än orderbekräftelsen från ÅF.
av sprattlas
Beställde min XC60 R-design 1/9 och fick preliminär leverans v.45 och 9 veckor. Uppdaterades ca varannan eller var tredje vecka. Stod som orderlagd i 5 veckor.
Den har stått som byggd i Gent sedan 12/10 samt att leveransveckan flyttades fram till v.46.
När jag kontaktade säljaren då gissade han att jag skulle ha bilen inom tre veckor.
Uppdaterades igår med en vecka längre till leverans, v.47 (5 veckor från det att den blev byggd) men fortfarande endast "Byggd i Gent".

Jag tycker hela idén med "Följ din volvo" blir värdelös då det inte är en bättre uppdatering med vilket steg den är samt vad som händer sen.

T.ex. Bilen byggd, väntar på tester. Bilen testad och klar för transport. Bilen transporteras till Sverige. Bilen väntar på registreringsbesiktning.. etc.

Nu går man in 17 ggr om dagen för att se om något har ändrats.

Hur lång tid tog det för er från det att det stod 2 av 4 "Byggd i Gent"? Tills ni hade den hos handlaren? Ska det verkligen ta 5 veckor från det att den är byggd till dess att man får bilen?
av vadfinns
Min gick upp i status "byggd i Gent, steg 2/4" i dag. Leverans beräknad vecka 46 (som tidigare)
Kanske blir förskjutet om någon dag. Inte så mycket att göra åt saken, bara vänta till bilen är klar att leverera.
av Gunner
Beställde nya för tre veckor sedan och på min volvo anges fyra kvar. Så kan inte klaga, bara vänta!!! :shock: //Mats
av grålle1
Samma här, beställde slutet september och prel v3
av KrilleW
Hur långt efter beställning har ni fått tillgång till Min Volvo?
av Gunner
Helblodsprinsen skrev:
Gunner skrev:Beställde nya för tre veckor sedan och på min volvo anges fyra kvar. Så kan inte klaga, bara vänta!!! :shock: //Mats
Varför manuell? ?:-/
Miljöbil är krav, tyvärr!! ?:-/
//Mats
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 203
MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]