Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dalle76
behöver en tank med fungerande armatur. Min bil är en 88a med tänd boxen på spolarbehllållaren. Problemet är att om jag tankar fullt så rinner det bensin på sidan av tanken. Jag har kollat hur armaturen ser ut på min bil därav min kommentar om en ny. Nuvarande armatur är helt upprostad. Bor i Göteborgsregionen .
Användarvisningsbild
av dalle76
robinb3rgsten skrev:Är de i tanken de läcker eller mellan tank och påfyllningsrör?
Vet inte ännu. Har varit skit väder sedan jag märkte det. :( Ser en rand på sidan av tanken om jag tittar in från sidan samt att jag känner att det luktar bensin runt bilen på parkeringen. Trodde att det var armaturen först. Men när jag såg hur otroligt rostig den var så insåg jag att den var "körd"
Användarvisningsbild
av Hilmer
Det är sällan som det är tanken som läcker, armaturen däremot är mer vanligt att dessa rostar i eller kring rören för tryck/retur och luftning.
För att lossa armaturen så börjar man med att dränka den med rostlösare, låt det dra och lägg på mer osv, gärna några dagar innan du ger dig på bytet. Sen slår du loss ringen som spänner fast armaturen motsols, gärna med en mässingsdorn för att inte skapa gnistor.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]