Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petermikael
Hej

En av mina fälgar för vinterdäck har tappat färg. Jag ska köpa nya vinterdäck i vinter. Vad tycker ni jag ska göra?
1. Strunta i att färgen lossnar på fälgen (spelar kanske ingen roll?)
2. Få fälgen fixad (hur?) när nya däcken monteras
3. Köp en ny fälg och behåll de andra tre som idag inte visar problem
4. Köp fyra nya fälgar (färgen på de andra tre kanske kommer släppa snart?)

Mvh

Peter
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (161.4 KiB) Visad 1572 gånger
image.jpeg
image.jpeg (1.33 MiB) Visad 1571 gånger
image.jpeg
image.jpeg (1.03 MiB) Visad 1568 gånger
image.jpeg
image.jpeg (1.69 MiB) Visad 1577 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
Allt beror ju på hur pass noga du är med finishen, men du ser inte överdrivet nogrann ut om man tittar på hur ingrodd skiten på fälgen är, eller har jag fel?

Jag känner inte riktigt igen fälgen, men visst är det en orginalfälg från Volvo?

Personligen hade jag letat upp en ny likadan fälg (begagnad på bildelsbasen.se?), men det finns ju alternativ fem också. Peta bort allt löst och måla på med bättringsfärg som du kan köpa för en hundring hos Volvohandlaren. Det blir inte snyggt, men snyggare, och det stoppar ytterligare vittring av fälgen.
av Exyzäta
Är du det minsta händig så fixar du det själv, slipa ner och grundmåla och sedan en ny täckfärg över, avsluta med klarlack.
Eller så gör du som jag gjorde, hade dock inga stora lackskador men ville få något annat än silver.
Sprayade med gummifärg (dip) som finns i en massa olika färger. Köpte på Biltema och gjorde alla fyra på ett par timmar, fick torka minst 24 timmar. Fälgen är Volvo Naos 16'.

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o ... 000033341/
Bilagor
IMG_0550.JPG
IMG_0550.JPG (1.95 MiB) Visad 1567 gånger
av Lövet
Vill du få det gjort ordentligt lämnar du in dem till en fälgreparatör. Intera i Skogås är en. Fälgfixarna i Helsingborg en annan. Det är dock sannolikt inte värt det, du hittar nog en begagnad för samma pengar eller mindre.
av Lövet
Jösses, de är ju nästan gratis. Köp innan den försvinner, kostar mindre än en uppsättning sprejburkar: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... 70/?page=2

Hej. Nu är det -5 grader ute när detta p[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]