Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
Joppase skrev:Jag har uppdaterat min T8 för en vecka sedan. Save läget är borta från rullmenyn och är som ni säger ersatt i inställningsmenyn. Mycket sämre då det är krångligt att välja under körning.

Men: jag kan se menyn men jag kan inte ändra. Knapparna för de olika körlägena är gråa och går inte att välja. Någon som vet varför?
Bilagor
IMG_1209.PNG
IMG_1209.PNG (335.85 KiB) Visad 605 gånger
av Joppase
IMG_0400.JPG
IMG_0400.JPG (887.02 KiB) Visad 582 gånger
Spring i benen...

Jag kollade direkt, jag kan inte välja något läge trots ca 60% i batteriet.
Inte den klaraste bilden, men knapparna är inte tillgängliga för aktivering.

Lite grynig bild, men vill visa hur det ser ut. Ingen möjlighet att aktivera valen. "Normal" är aktiverat och går inte ändra oavsett körläge (hybrid, pure eller sport)
Användarvisningsbild
av andreas 80
Du behöver inte gå in i inställningar för att komma åt charge/hold, svep bara så du kommer åt bilfunktioner så har du 2 glasknappar för samma sak du kan flytta till en för dig smidig position.
Jag tycker att den nya uppdateringen är helt överlägsen det gamla "Save". Nu kan du ju välja save eller hold när som, utan att den höjer luftfjädringen och ändrar alla andra inställningar.
av wolv
Hmm de där knapparna har inte jag :(
Upplever det extremt bökigt att navigera mig fram i menyerna för att toggla mellan de olika lägena, så oftast struntar jag helt enkelt i det.
av wolv
Jag har någon version av mjukvaran där körläge "Save" saknas, men knapparna saknas i vyn "Bilfunktioner".
Ska in och fixa något problem med dräneringsslangen till AC:n som jag fick brev om, ska se till att få rätt mjukvara då
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]