Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gorban skrev:
Jacobsson skrev:
Derank skrev:Numret till assistansen räcker ju idag.
kan nog instämma. den vanliga lagningssatsen kan användas om det skulle ta för lång tid med assistans beroende på var man är.
i annat fall är den tjänsten riktigt bra. När snön precis kommer kan det dock ta många timmar innan dom kommer...
Med lagningssatsen får man ganska mycket extra bagageutrymme under golvet. Reservhjulet är ändå bara ett kinesiskt nödhjul.
jag beställde inget reservhjul, men det låg ett där, säljaren visste inte ens att man kunde få det! Att hjulet är från Kina tror jag inte att jag bryr mig om när det kan rädda en situation.
Hagge310 skrev:
volvo90r skrev:Ser att det finns någon som kunnat beställa rattvärme och ändå behålla r-design ratten. Är de flera som fått bekräftat att rattvärme går att få med r-design ratten? Enligt min säljare som även dubbelkollade med volvo så skulle de inte gå! Man blir helt klart förvirrad om vem och vad man ska tro! ?:-/
Se annan tråd finns fler svar på detta. Men det stämmer att rattvärme och klimatpaketet funkar med R-design ratten. Jag har fått bekräftat både av ÅF och av Volvo kundsupport. Förklaringen var att detta är löst i och med introduktionen av S/V90 eftersom MY16 på XC90 inte hade den möjligheten.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
I vilken tråd kan man hitta fler svar? När man bygger i Bygg din volvo och väljer rattvärme så är r-design ratten kvar, men de står i info rutan att den försvinner om man väljer rattvärme. Många olika bud blir de. Lät på min säljare som att de var något volvo trodde skulle gå att lösa men som dom sedan dragit tillbaka igen.
volvokhaled skrev:
Vad fick du ge för den? Är inne på samma fast S90
Ca 370 000
volvo90r skrev:
Hagge310 skrev:
volvo90r skrev:Ser att det finns någon som kunnat beställa rattvärme och ändå behålla r-design ratten. Är de flera som fått bekräftat att rattvärme går att få med r-design ratten? Enligt min säljare som även dubbelkollade med volvo så skulle de inte gå! Man blir helt klart förvirrad om vem och vad man ska tro! ?:-/
Se annan tråd finns fler svar på detta. Men det stämmer att rattvärme och klimatpaketet funkar med R-design ratten. Jag har fått bekräftat både av ÅF och av Volvo kundsupport. Förklaringen var att detta är löst i och med introduktionen av S/V90 eftersom MY16 på XC90 inte hade den möjligheten.

I vilken tråd kan man hitta fler svar? När man bygger i Bygg din volvo och väljer rattvärme så är r-design ratten kvar, men de står i info rutan att den försvinner om man väljer rattvärme. Många olika bud blir de. Lät på min säljare som att de var något volvo trodde skulle gå att lösa men som dom sedan dragit tillbaka igen.
Tidigare var det så på byggsidan att R-design ratten försvann när klimatpaket valdes men inte nu. Det blev rättat för en tid sedan efter att jag fått svar från Volvo. Både Android bygg appen och Ipad appen visar enligt vad jag fått bekräftat från både ÅF och Volvo. Söker du på rattvärme för trådarna där S/V90 diskuteras får du upp tidigare inlägg om detta. Be din ÅF kontakta Volvo så bör de ju bekräfta samma sak till honom. Jag har beställt V90 T5 R-design och det står på kontraktet både R-design ratt och rattvärme. Bild Bild

Beställt Volvo S90 i Mars 2016, beräknad leverans är slutet November 2016 (9månader!)

Innan tid gick ut för justerbar bil funderade jag på att ändra stereo till B&W men valde att inte göra.

NU, får jag se att man lagt till en Subwoofer som tillval, den optionen har inte funnits tidigare!
Blir förstås irriterad när det tillkommer tillval och dras ifrån konfigurationsida. Ingen har informerat mig att det finns en subwoofer som tillval tidigare.
Det har varit likadant med solrollo i bakrutan tidigare.

Sänt mail till Volvo, fick svar att de inte kunde "se min bilkonfiguration" och refererade till stackars säljaren som inte visste någonting... Nu byggs min bil utifrån vad jag kan se på minvolvo.se utan att kunna ändra och justera detta tillval.. Illa.. Blir inte ni rent av förbannade på när det läggs till saker på konfigurationen?
jg1976 skrev:Beställt Volvo S90 i Mars 2016, beräknad leverans är slutet November 2016 (9månader!)

Innan tid gick ut för justerbar bil funderade jag på att ändra stereo till B&W men valde att inte göra.

NU, får jag se att man lagt till en Subwoofer som tillval, den optionen har inte funnits tidigare!
Blir förstås irriterad när det tillkommer tillval och dras ifrån konfigurationsida. Ingen har informerat mig att det finns en subwoofer som tillval tidigare.
Det har varit likadant med solrollo i bakrutan tidigare.

Sänt mail till Volvo, fick svar att de inte kunde "se min bilkonfiguration" och refererade till stackars säljaren som inte visste någonting... Nu byggs min bil utifrån vad jag kan se på minvolvo.se utan att kunna ändra och justera detta tillval.. Illa.. Blir inte ni rent av förbannade på när det läggs till saker på konfigurationen?
Så är det väl alltid och med alla bilmärken? Tillval förändras löpande under modellåret. Säljaren ser affären som mer eller mindre avslutad i och med beställningen och lägger ingen energi på att följa upp redan beställda bilar. Det enda man kan göra är att bevaka själv som kund. Dåligt att Volvo inte kunde få fram din konfiguration. Enligt min erfarenhet vet en intresserad forumdeltagare betydligt mer om bilen än en genomsnittlig säljare. Jag har många gånger fått förklara för olika säljare vilka tillval som kan kombineras med vilka och vilka som är standard osv.
Jag har beställt en V90 D4 AWD R-Design :D

Osmium grå metallic (dock osäker på färgvalet än)
21" 5-Spoke
18" vinter på standardfälgarna
Tonade Rutor
Panoramaglastak
Parkeringskamera bak
Parkeringssensorer fram och bak
Passagerarstol elmanöv
Infällbar kula
Carbon Fibre inlägg
4zons
Voc
Dieselvärmare