Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eddar
Hender man gjør korte kjøringer med mange stopp, etc.
Kan man endre så ikke dieselvarmeren gjør autostart hver gang?
Kan dette isåfall endres med Torque Pro, eller er det bare D/V som kan?
av ThunderAce
vrid tumhjulet på vänster spak utan att starta bilen (läge I eller II) så borde du kunna hitta nåt som heter
"extra värmare" den har lägen Auto eller off, du avaktiverar eller aktiverar med resetknappen.
har en sån funktion själv på min värmare i bilen och utan att du skriver vilken bil du har så gissar
jag att det är samma utförande
av eddar
Om det ikke går å endre på autostarten,-
og om man kutter kabelen etter sikringen og setter en bryter der,-
vil det bli feilkode om den skal autostarte, men ikke har strøm??
Användarvisningsbild
av johnnype
Jomen det är ju en uppdatering i CarConfig på dieselbilarna så slutar den autostarta!

Det faktiskt så att dom ändrar Carconfig parameter #22 från #3 (vilket betyder Diesel med timer) till #2 som betyder "Bensin med timer" :lol: Eftersom det helt enkelt är så att bensinaren inte autostartar.. så om ni med bensinmotor vill att den startar så kan ni göra det omvända :shock:

Simpelt.
av eddar
Perra83 skrev:Vet inte om det blir felkoder men det är ett par stycken som monterat en strömbrytare som du beskriver.
Håper noen av disse kan gi svar på om det blir feilkoder eller ikke . . .
av otto84
johnnype skrev:Jomen det är ju en uppdatering i CarConfig på dieselbilarna så slutar den autostarta!

Det faktiskt så att dom ändrar Carconfig parameter #22 från #3 (vilket betyder Diesel med timer) till #2 som betyder "Bensin med timer" :lol: Eftersom det helt enkelt är så att bensinaren inte autostartar.. så om ni med bensinmotor vill att den startar så kan ni göra det omvända :shock:

Simpelt.
Verkligen? Funkar det på årsmodell 03 också? Meken på Volvo påstod att jag skulle behöva betala 2000 spänn för en mjukvara för att få tillbaka autostarten.
Användarvisningsbild
av johnnype
Ja, det är denna ändring du betalar 2000kr för. Mjukvaran de laddar gör det jag skrev ovan, funkar på 99-04. På 05+ och XC90 finns det två parametrar extra men funktionen är den samma.

Observera att du måste hacka din CEM för att fixa det :)

Trådskaparen hade en S9 med kabel. Jag utg&[…]

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]