Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej,

Skulle backa in Volvo S60(-01) i det trånga garaget och självklart glömmer man fälla in speglarna så att en av dem åker åt skogen. Efter lite inspektion så fungerar motorn men själva spegel är sprucken, lika så plastunderredet. Tittar man in där motorn sitter så ser man att plastarmen som håller spegel brutits av. Såhär ser det ut :

Bild
Bild
Bild

Är det lönt att försöka laga?

Misstänker att en helt ny kostar par 1000 lappar? Såg att en beg från skroten gick på 1200-1500 kr i rätt färg och rätt sida.
av snowman
Ja, jag får köra på det. Postade här mest för att se om det var lönt att ge sig på att limma och ha sig men jag antar att det är bättre att köpa en beg backspegel :)
av snowman
Ringde o pratade med en skrot, de sa frågade om hur många kablar jag hade? Har det betydelse? Måste jag först demontera för att kunna köpa en ny? Ser ju att vissa sidospeglar har en lampa som lyser på undersidan, det har inte den vi har idag, kan det spela roll?
Användarvisningsbild
av wissel
Har 2 st. Speglar i bra skick, dock utan kåpor! Skickar dom till dig för 200:- + frakt!
av snowman
Har kollat nu och den sidospegel som sitter på bilen har en grön kontakt med 7 kablar. Kan jag sätta vilken sidospegel som där så länge som den är för Volvo S60, rätt sida och har grön kontakt?
av LaRy
Du kan chansa. Kablar är elektriskt, plastdetaljer är mekaniskt. Ifall det skulle vara fel elektrisk variant kan du förmodligen plocka ihop en komplett spegel genom att flytta över elmotorer m.m. till den nya, eller tvärtom, flytta över hela plastdetaljer till den trasiga. Priset är normalt för en begagnad spegel

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]

snö

Svarar till mig själv. Det går fort nu.[…]

XC60 MY27

MY26 hade räckvidd ren eldrift (blandad k&oum[…]

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]