Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
Jag hade samma problem med en sony för en del år sedan. Köpte en liten förförstärkare på ebay som man laddade i usb. Den var stor som ett usbminne och kostade typ 70 kr...
av Arnold
plisken65 skrev:Får kolla upp det Arnold skrev, att man kan höja i radions meny men just nu har jag ingen susning hur man gör.
Har för mig man gjorde såhär:
Du ställer den lilla ratten på AUX, som du vet. Sedan trycker du in den stora högra ratten. Då kommer du in i menysystemet och får leta dig fram till volymen för AUX:en.
När jag skulle koppla in mobilen (Sony Xperia Z1)första gången så var ljudet väldigt lågt. Då kunde jag lösa det genom att höja utsignalen på AUX:en.
Senast redigerad av 1 Arnold, redigerad totalt 0 gånger.
av plisken65
Har nu provat med att höja aux volymen och det blev en liten förbättring, gissar dock om man glömmer av den och växlar över till radion så kommer man att hoppar till av volymen. Vet inte om det stämmer men läste nånstans att man behöver en förstärkare mellan mobilen och aux ingången på bilen för att mobilen inte har så hög uteffekt och aux behöver en högre effekt, typ en Sound Shocker Pro te.x.

Har provat med 2 olika kablar samma sak med bägge.
av 2ägaren
Låter väldigt märkligt. Är det tillräckligt med volym i telefonen för att kunna vara "för högt" när man har hörlurar, så ska det inte vara några problem eller behövas förstärkare emellan.
av Arnold
plisken65 skrev:Har nu provat med att höja aux volymen och det blev en liten förbättring, gissar dock om man glömmer av den och växlar över till radion så kommer man att hoppar till av volymen. Vet inte om det stämmer men läste nånstans att man behöver en förstärkare mellan mobilen och aux ingången på bilen för att mobilen inte har så hög uteffekt och aux behöver en högre effekt, typ en Sound Shocker Pro te.x.

Har provat med 2 olika kablar samma sak med bägge.
Höjde du så mycket som det går?
av polkakung
Jag har varit med om liknande. Då har det berott på att mobilen har 4-polig kontakt och bilstereon 3-polig. Beroende på hur sladd och kontakter matchar varandra kan det ge lite olika effekter. Drog man ut den halvägs blev det full volym men i mono. Det slutade med att jag lödde en egen.

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]