Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rollon
Tjena

Jag har en 740 som jag köpt nyligen och 740 och volvo emblemen på bakluckan är bortagna och undrar hur man får bort klistret eller gegan som blir kvar.
Användarvisningsbild
av Lilja
En handduk och lite t-röd brukar ta bort det mesta i form av tejp och klister
av Addekarlsson
Eller så ställer man bilen i solen en stund, och sen bara rullar bort det med tummen.
Efter det, så går man på med lite vax, så brukar det inte synas att man tagit bort dom, om det inte är solid lack. Solid lack är lite värre, då kan man ofta få gå på med lite rubbing för att få bort märkena.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Scania
Jag brukar använda Dillutin för att ta bort klisterrester. Effektivare än T-röd.
Användarvisningsbild
av Lilja
Scania skrev:Jag brukar använda Dillutin för att ta bort klisterrester. Effektivare än T-röd.
Jo men det kanske man inte direkt har hemma, T-röd har väl varenda människa och det funkar :wink:
Användarvisningsbild
av ThaSaint
Beroende på lack så kan t-röd skada t.ex klarlacken.

T-Grön löser det mesta i klisterväg.
Egenskaper som kristallolja ungefär.

//Erik
av ziggeman
Lösningen som är smidigast är att skaffa "label cleaner" som man delvis kan skaffa hos biltema, har provat med t-röd samt det nya som man skall skaffa. T-röd gör så att man får matt lack fast det gör inte den andra saken, så för lackens skull använda label cleaner. nu får jag ta mitt straff och polera upp ena dörren av alla, samt att t-röd tar så långt tid att ta bort med, det gör inte den andra varianten, inte lika lång tid iaf. Tålamod måste man ha i båda försöken :) Lycka till!

Har skrivit likadant på ett annat inlägg, crtl-c, ctrl-v var enklast istället för att skriva nytt :)
Användarvisningsbild
av camaro69
Lilja skrev:
Scania skrev:Jag brukar använda Dillutin för att ta bort klisterrester. Effektivare än T-röd.
Jo men det kanske man inte direkt har hemma, T-röd har väl varenda människa och det funkar :wink:
Klart alla har T-röd hemma.

T-röd för god att kolsyra. :wink:

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]