Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Som rubriken lyder, men plötsligt fungerar det inte!? Går inte heller att avsluta samtalet.
Röststyrningen aktiveras och fungerar klockrent med rattknappen och OK/Exit knapparna på mittkonsolen fungerar.
Någon som råkat ut för samma sak och vet om det är någon simpel inställning som jag missat.
Användarvisningsbild
av sthlm
Gjorde av en helt annan anledning en total återställning av telefonen och tänkte att nu borde det funka igen.
Icke!
Rattknapparna fungerar om jag vill ringa upp med röststyrning och sedan lägga på.
Men om någon ringer mig eller jag ringer upp via telefonen fungerar det inte alls.

Det är väl lite av ett I-landsproblem men galet irriterande.
Användarvisningsbild
av sthlm
Tre telefoner testade och idag började det strula ordentligt då rösten sa att tjänsten inte var tillgänglig.
Någon som vet om det går att nollställa hela skiten med någon form av "vulcan death grip"?
Känna lite B när bekanta köper Skoda och Dacia för småpengar och sådant här fungerar snabbare och bättre.
av Schmoyoho
För att revidera mitt förra inlägg så skulle omladdning på volvo alltså vara b). Alltså en ominstallation av mjukvaran, den enda nollställningen jag kan minnas går att göra är väl att nollställa hela sensus eller om det är hela bilen. Finns något sånt val bland menyerna.

Tjänsten inte tillgänglig, vilken röst sa det? Har du någon röststyrning i bilen eller?
Användarvisningsbild
av sthlm
Schmoyoho skrev: Tjänsten inte tillgänglig, vilken röst sa det? Har du någon röststyrning i bilen eller?
Röststyrningen för telefonen. Med reservation att det kanske var annorlunda formulerat.
Det händer någon ynka gång för mig också. Oftast är det så att "tjänsten inte är tillgänglig" omedelbart efter start av bilen. Någon gång har det varit så en hel resa, tills jag stängde av och sen körde nästa gång. Har alltid lagat sig självt.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? […]

Elpriset

50W och 300W vid optimala förhållanden[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]