...

Moderator: Moderatorer

Haha 20 spänn i böter, det vore ju lagom om inte annat!
Efter en tur efter E4:an norrut igår så var jag vänlig vid två tillfällen och bjöd frikostigt på spolarvätska, riktigt bra grejer som klarar -18 8)
Vad är det för fel på folk som kommer ikapp på motorväg med lite trafik för att sedan somna bakom mig så pass nära att jag nätt och jämt såg nummerskylten? Testade både att öka i samband med omkörning och sänka farten men utan framgång. Dock hjälpte som sagt min -18-vätska!!
Användarvisningsbild
av sthlm
BennyL skrev:Efter en tur efter E4:an norrut igår så var jag vänlig vid två tillfällen och bjöd frikostigt på spolarvätska, riktigt bra grejer som klarar -18 8)
Vad är det för fel på folk som kommer ikapp på motorväg med lite trafik för att sedan somna bakom mig så pass nära att jag nätt och jämt såg nummerskylten? Testade både att öka i samband med omkörning och sänka farten men utan framgång. Dock hjälpte som sagt min -18-vätska!!
Det påminner om mitt misstag idag då jag fick för mig att spola rutorna och det var en radda cyklister precis vid sidan om mig.
Min bil kör ju en andra högtrycksspolning på framlyktorna som är rejäl! DVS efter det att jag släppt spaken.
Hade tur och mötande fil var tom så jag kastade mig dit för att inte dränka dom i spolarvätska.
Dom måste undrat vad i h--e jag höll på med. Vinglig gubbe som spolar rutorna, ring polisen.

Jag blev irriterad på mig själv.
Jag tycker mig ha noterat en explosionsartad ökning på sistone av bilister som plockar bort främre reg-skylten och lägger den i vindrutan, halvt dold bakom ett torkarblad så att den inte skall synas vid exempelvis fartkameror. Idag försökte jag lite smått att hålla koll på hur många jag mötte med främre plåten bortplockad:

På landsvägen in till Uppsala med fartkameror (3.5 mil): 3 bilar
Ett par korta körningar inne i Uppsala: 2 bilar
Förstnämnda, fast hemvägen: 6 bilar

Kan lägga till, antal polisbilar: 0 (som vanligt)

Med dagens bortrationaliserade trafikpolis så verkar det vara i princip helt riskfritt att fuska hur mycket man vill ute i trafiken. Vad ligger straffet på för övrigt för detta?

Kanske skulle jag själv gå ut på parkeringen med en mejsel och kila bort skylten? "Alla andra gör ju det..." :roll:
(Nej, jag skulle aldrig göra det. Men det är skapligt irriterande när så många fuskar helt öppet framför näsan på en i princip utan någon risk för att åka fast)
Helt meningslöst att lägga den i vindrutan, det blir samma böter som att åka helt utan skylt.
  • 1
  • 374
  • 375
  • 376
  • 377
  • 378
  • 553

Har också samma problem med att det fungera[…]

AC-rem V50 1.8F -09

Hej min AC-rem håller på att gå […]

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]