Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av mcjonte
Bör man vara orolig vid montering av stänkskydd på en v70 -16? Popnits momentet kan det gå fel om man är någorlunda händig?
Lite nojig att borra i nästan ny bil
av ThunderAce
dessa borde sitta på samma sätt som tidigare V70II och då är det skruvar, man använder de befintliga skruvarna som
innerskärmen sitter med. är det bekräftat att du har popnit?
av svanberg
Det är plätt lätt ;)
Popnit har det varit på alla v70ii? i tillägg till de skruvar som redan sitter i bilen.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
av ThunderAce
Jag har stänkskärm fram än så länge, har inte monterat bak men är är det bara skruvar, inga popnit alls
av mcjonte
I beskrivningen som medföljer står det att man ska borra och popnita (volvo original ). Men det låter som att det kommer gå bra. Tack för alla svar!
av dissonans
Det är några popnitar som ska dit ja. De sitter fast ganska bra även utan nitarna men man riskerar att det kryper in smuts i mellanrummet mellan lack och stänkskydd. För att få bort glipan krävs att man borrar i plasten och sen popnitar.
av bjorn_and
dissonans skrev:Det är några popnitar som ska dit ja. De sitter fast ganska bra även utan nitarna men man riskerar att det kryper in smuts i mellanrummet mellan lack och stänkskydd. För att få bort glipan krävs att man borrar i plasten och sen popnitar.
Kan nån länka till beskrivning. Har Volvo orginal stänkskydd fram och bak och fanns inget popnit moment beskrivet. Är det icke orginal stänkskydd dessa? Eller nåt som är bra att göra bara?

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 467-1/2013

Björn
Fram lykta lyser rosa...

Nu kommer jag låta som en idiot men hur ve[…]

Hej Jag har en V60 T4 -12 som varnar för att […]

Byta tryckgivare turbo

Den sitter på laddluftkylaren ovanför s[…]

Byte huvudbromscylinder

Kopplingshydrauliken ska nog inte kunna läcka[…]