- ons 19 okt 2016, 19:44
Efter att ha bytt till vinterdäck efter en säsong på sommardäck upptäckte jag då alltså att mina Michelin Primacy 3 har slitits nått kopiöst under dom 1500 mil dom rullat sen i början av april. Från helt nya och 8mm ner till mellan 4-5mm. Jämnt slitna så ingen felinställning på bilen.
Dimension på mina däck är 235/45/R17.
Jag kör inte speciellt snabbt, men har rätt många motorvägsmil i 110-120km/h. (Skulle gissa på 50-60% av milen gått på E4 mellan Gävle - Stockholm.)
Kör inte speciellt aggressivt och fullgasaccelerationerna under året kan jag räkna på ena handens fingrar.
Tänkte att det vore intressant att höra hur långt andra här kört på sina där, gärna med lite runtomkringinformation om körstil och "normala" förhållanden. Kan vi hitta det däck som jag borde köpa nästa gång? Som kanske kan hålla lite längre än 1500 mil!
Så, vad har du för däck?
Hur långt har du kört på dina däck?
Hur många mm mönster är det kvar?
Vad är det för dimension på däcken?

Dimension på mina däck är 235/45/R17.
Jag kör inte speciellt snabbt, men har rätt många motorvägsmil i 110-120km/h. (Skulle gissa på 50-60% av milen gått på E4 mellan Gävle - Stockholm.)
Kör inte speciellt aggressivt och fullgasaccelerationerna under året kan jag räkna på ena handens fingrar.
Tänkte att det vore intressant att höra hur långt andra här kört på sina där, gärna med lite runtomkringinformation om körstil och "normala" förhållanden. Kan vi hitta det däck som jag borde köpa nästa gång? Som kanske kan hålla lite längre än 1500 mil!
Så, vad har du för däck?
Hur långt har du kört på dina däck?
Hur många mm mönster är det kvar?
Vad är det för dimension på däcken?

Senast redigerad av 2 joel80, redigerad totalt 0 gång.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13