Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Förövrigt så är bilen fixad och fungerar som den ska nu igen :) Det var faktiskt ganska enkelt att byta kylare :D Har lite mer bilder som jag kommer att lägga upp senare om jag orkar/kommer ihåg :roll:
Har nu kört 17 mil imorse och allt gick bra inget läckage eller något annat konstigt, så man kan säga att jobbet vart lyckat.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Spolade du aldrig ur kylaren ordentligt? :shock:
... Eller har du fått topplockspackningshaveri? :lol:

Hade du haft en 97-98 så hade man kunnat misstänka oljekylet, inte så ovanligt att det börjar läcka mellan kylvätskecellerna och oljekylscellerna..... Men nu har du ju ingen oljekylare då, så den kan man ju inte skylla på :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja men nu är det ju ingen större fara då jag säkert inte fick ur all skiten ur kylaren, ändå så hälde jag i avfettning som fick värka och sen sköljde jag ur skiten med säkert 60L varmvatten, och inte nog på det så hällde jag även i aceton som fick stå och verka. Nu är det ju bara översta laget på vattennivån i expansionskärlet som det är senap på, jag ska ta och suga ur det sen så borde det inte vara något problem.

Jo jag kan ju skylla på oljekylaren som sitter på oljetråget :lol:
Ja lite saker har det att hänt med bilen har bara inte haft tid (glömt) att uppdatera. Det som har hänt är att sidokjolarna åkt på samt att dörrhandtaget VF är bytt till ett handtag utan låskolv.

Här är några bilder som skulle vart upplagda för längesedan :oops: :oops:

Jag passade på att göra rent med avfettning och högtryck var ganska enkelt att komma åt när kylaren var borta.
Bild

Här är det bara kondensatorn kvar.
Bild

Kylaren på plats, var ganska jobbigt att både lyfta den och försöka få i skruvarna själv.
Bild

Jag har inte hunnit att tagit några bilder på kjolarna och handtaget på bilen, om jag kommer ihåg så ska jag försöka att göra det imorgon.
  • 1
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 252

Vad jag vet är det inget synbart eller utstic[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]

Inte helt ovanligt att det är rejält med[…]