Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ferdinand64
någon som vet om det går att byta 30657444 mot 30657445 rakt av den ena står det 2ohm den andra 4 ohm sök nummer på goggle så finns bild, tacksam för hjälp!
av ThunderAce
fysiskt passar de men problemet blir att driva de med stereo som saknar förstärkare i bilen.
den första du refererar till är Basic utförande på stereosystem och den andra blåa är High performance.
Behövs förstärkare till den och för att installera förstärkare måste man byta stereo också
av Lassebus
Det är inga bekymmer att byta ut högtalarna från performance till high performance, jag gjorde detta på min bil som saknar slutsteg. Upplever att det blev marginellt bättre tryck och och lite klarare ljud, speciellt efter att jag bytte diamanterna i framdörrarna och monterade in diskanter i bakdörrarna.

Stereon orkar att driva det och jag har inte fått något felkoder på det. Självklar hade det låtit ännu bättre med det HP slutsteget på brutala 4x40w.
av ThunderAce
några felkoder få man inte för att man byter högtalare. men som sagt är man kräsen med ljudet
så vill man ha förstärkare för det är skillnad på HP och basic, visst blir något bättre utan förstärkare
men långt ifrån rätt ändå

Hej. Nu är det -5 grader ute när detta p[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]