NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av puffert
Hela vänstra dörrsidan fram har jag glapp i högtalarna någonstans och läste någonstans att det är ett rätt vanligt problem på dessa bilar, men hittar ändå inget svar.
Har haft isär dörr sidan och känt på kablarna där, även mellan dörr och bakom huvudenheten men hittar inte vart det kan glappa.

Tack på förhand för hjälp!
Hade samma sak på min S40, det var kontakten till dörren som glappade i det fallet. Det var en hel del problem med den kontakten på de första årsmodellerna. Kolla att alla pins är ok och använd lite kontaktspray.
nscho skrev:Hade samma sak på min S40, det var kontakten till dörren som glappade i det fallet. Det var en hel del problem med den kontakten på de första årsmodellerna. Kolla att alla pins är ok och använd lite kontaktspray.
Är det här den avlånga kontakten som sitter mellan gångjärnen?
HenrikL skrev:
nscho skrev:Hade samma sak på min S40, det var kontakten till dörren som glappade i det fallet. Det var en hel del problem med den kontakten på de första årsmodellerna. Kolla att alla pins är ok och använd lite kontaktspray.
Är det här den avlånga kontakten som sitter mellan gångjärnen?
Japp finns bara en kontakt..

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Jag slog in mitt vin-nr och fick reda på att[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysni[…]

slungdiff på 945

Har en -98 945 fulltrycks turbo med SE paket, hur […]