Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikeS80
Just T5:an (och i viss mån D4:an) måste väl vara den motor där Volvo ligger helt rätt gentemot sina konkurrenter som Audi A6 2.0 TFSI (252 hk), BMW 530i och Mercedes E300. Personligen kanske jag föredrar automatlådan i BMW och Mercedes före Volvos men motormässigt ligger inte Volvo efter.

Det är när man jämför T6:an (och D5:an) Volvo kommer tillkorta rent motormässigt jämfört med konkurrenterna.

Sedan skadar det inte att just T5:an är rätt prissatt i Sverige. Det är dock synd att inte V90 T5 finns med AWD.
av perhall
Håller med om motorn. Dels är den bra prissatt, dels har ju ingen konkurrent sexcyl bensinmotor i T5-klassen utan alla (330i, E300, A6 2,0TFSI) är ju fyrcyl.. skillnad med dieslar där just dessa tre konkurrenter levererar fina 220-300 hk-sexor...
av SundanceKid
Jag har ställt frågan om skatt innan Ang t5. Har missat svar antagligen. Nån som vet vad den landar på i skatt per år.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
av Milebe
SundanceKid skrev:Jag har ställt frågan om skatt innan Ang t5. Har missat svar antagligen. Nån som vet vad den landar på i skatt per år.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
För 2016 är lite över 1600.
Vad det blir för 2017 vet jag inte.
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]