Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
blundahl skrev:Jag har ingen aning hur han räknar men det är jag själv som delar priset med 36 .
Det kanske är fel?

Möjligt att det är så, men jag tycker det känns fel att du ska betala hela kostnaden för utrustning på tre år när extrautrustningen påverkar bilens andrahandsvärde positivt om tre år.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Detta är min första bil med ellucka och jag har haft den sedan april. Jag kommer aldrig köpa en bil utan ellucka igen. Väldigt smidigt och otroligt skönt att slippa smuts och kladd på vintern.

Kommer eventuellt köpa en liten komponent som gör att det går att stänga med knappen på nyckeln eller knappen på instrumentpanelen också. Detta finns inte på på xc60. Bara på 90-modellerna tror jag.

Hade gärna haft 90-modellens möjlighet att öppna luckan genom att vifta med foten vid kofångaren.

Men åter till frågan. För mig hade det varit värt det..
blundahl skrev:Jag har ingen aning hur han räknar men det är jag själv som delar priset med 36 .
Det kanske är fel?
Eftersom restvärdet är "ungefär" (minst) 50% efter avtalets slut, så gör du lättast som så att du delar priset på utrustningen med 2, och sedan delat på 36 månader.

I ditt fall; 7400kr / 2 = 3700kr (du betalar av hälften av paketets värde, restvärdet följer med bilen när du lämnar den).
Din extra månadskostnad: 3700kr / 36 månader = 102kr.

Men egentligen lägre, för du bör få nån tusenlapp i rabatt på paketet, typ 9900kr har jag alltid fått.
Med rabatt = 88kr/mån kanske?

Elbaklucka nödvändigt? nja, inte så ofta egentligen... Men 88kr/mån för hela lastpaketet? absolut!
av mikebike
Jag har sett en och annan som tryckt på knappen och sedan satt sig i förarsätet, bara för att upptäcka att luckan är på väg upp igen eftersom något tog emot. :lol:

En dam var t.o.m. på väg ut från parkeringen innan hon upptäckte att bakluckan var öppen!
Jag hör till dem som tycker att det är värt pengarna för lastpaketet och därmed elbaklucka.

Det är utan tvivel trevligt att slippa skita ner sig när luckan ska öppnas. Ja, jag vet -- jag borde tvätta bilen oftare.

Sedan är det så att om rätt bil dyker upp till rätt pris och inte har elbaklucka -- då går det också bra. För mig är elbakluckan trevlig, men inte kritisk.
av MB77
Valde utan el-baklucka, använder inte skuffen så mycket att det var motiverat. Hade det varit så att man öppnar ett par gånger om dagen så hade valet varit lätt. Jag öppnar inte skuffen en gång i månaden ens :???:

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]