Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasThn
Funk skrev:
BiTu skrev:Nej, jag tror inte de är motvilliga. Vill bara att det görs på riktigt så att de inte kladdar fram och tillbaks. + att jag inte vill bli av med bilen just nu :D
Justering av en eller två dörrar tar inte många minuter för en som vet hur det görs..

/Thomas
Neh precis och boka tid går ju att göra nu så att det passar för det är ju inte säkert att de har tid med en gång.
av Djungelbrand
Skadeverkstaden ringde nyss och skall fixa dörren på tors, skulle ta max en timma. Hoppas det blir perfekt!
av Remanis
Fick min V90 inscription idag. Vad jag kan se så är den perfekt. Har trippelkollat alla skarvar. Vart skulle det vara knas menar ni?
Användarvisningsbild
av eperste
Remanis skrev:Fick min V90 inscription idag. Vad jag kan se så är den perfekt. Har trippelkollat alla skarvar. Vart skulle det vara knas menar ni?
Man har säkert börjat fått till alla problem nu, , var och kollade på upplands motor i akalla igår på bilar som kom från fabrik och dom såg bra ut
av perhall
Har haft två Audi A6, på den första satt tankluckan illa, det fixade de snabbt. På nuvarande sitter det perfekt. Inpassning är ingen stor grej att fixa för en kvalificerad verkstad...
av Exyzäta
Man kan ju tycka att den inpassningen skulle de även klara av på fabriken, men är det sådana kvalitetsbrister på vad man släpper igenom eller saknas tid eller verktyg för justering?
av Gorban
Härom dagen startade sensus om två gånger i direkt följd när jag var ute och körde. Jag tappade destinationen som var inställd i navigationen. Jag hade farthållaren på och den fortsatte fungera som om ingenting hade hänt.
av Gorban
Gorban skrev:Härom dagen startade sensus om två gånger i direkt följd när jag var ute och körde. Jag tappade destinationen som var inställd i navigationen. Jag hade farthållaren på och den fortsatte fungera som om ingenting hade hänt.
Nu i kväll hände det igen. När jag startade bilen spelade den radio vilket den även gjorde när jag parkerade den. Jag körde iväg och försökte samtidigt få igång Spotify utan att lyckas spela musik. Efter en stund blir skärmen svart och startar om två gånger. Jag förlorade även kartbilden i förardisplayen en stund och jag fick ett meddelande om att parkeringssensorerna inte längre var tillgängliga. Efter en stund var allt tillbaka till det normala igen.

Någon mer som har upplevt det här?
av Milebe
Gorban skrev:
Gorban skrev:Härom dagen startade sensus om två gånger i direkt följd när jag var ute och körde. Jag tappade destinationen som var inställd i navigationen. Jag hade farthållaren på och den fortsatte fungera som om ingenting hade hänt.
Nu i kväll hände det igen. När jag startade bilen spelade den radio vilket den även gjorde när jag parkerade den. Jag körde iväg och försökte samtidigt få igång Spotify utan att lyckas spela musik. Efter en stund blir skärmen svart och startar om två gånger. Jag förlorade även kartbilden i förardisplayen en stund och jag fick ett meddelande om att parkeringssensorerna inte längre var tillgängliga. Efter en stund var allt tillbaka till det normala igen.

Direkt till Volvo och felanmäl.
Händer samma fel 3 gånger ska man reklamera.
Dom kan se i loggen vad som har hänt.
Har den alltid krashat när du försökte få igång spotify?
Testa också utan den, kan vara spotify som krashar sensus.
av Gorban
Milebe skrev:
Gorban skrev:

Direkt till Volvo och felanmäl.
Händer samma fel 3 gånger ska man reklamera.
Dom kan se i loggen vad som har hänt.
Har den alltid krashat när du försökte få igång spotify?
Testa också utan den, kan vara spotify som krashar sensus.
Spotify har fungerat för det mesta men jag har också en känsla av att det är den appen som stället till det. Vid ett par tillfällen när jag spelat radio har det varit omöjligt att få Spotify att spela. Hur jag än klickar i Spotify-appen så ligger radioljudet kvar.

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]