Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Är det PRIVATleasing är det MED moms.
av KrilleW
Det är givetvis inklusive moms i Brandts erbjudande. Jag har fått en offert från dom på samma spec. Som jag uppgav tidigare. 5264kr/mån inkl moms skulle jag fått betala där..
av KrilleW
Jag har tagit offerter från hela landet och den aspekten som påverkar månadskostnaden mest bland dom är skillnaden mellan garanterat restvärde eller inte. Det finns absolut inga fördelar med att välja ett rörligt eftersom det kan bli jävligt dyrt om bilen är värd mindre den dagen den återlämnas.

Jag bor också i Stockholm och fick den bästa offerten just här i Stockholm, vilket jag absolut aldrig kunde tro. Min ÅF har satt ett väldigt högt restvärde, men det är ju bara till min fördel så det är ett garanterat restvärde.
av KrilleW
blundahl skrev:Så det är bättre med ett lägre restvärde och betala mer i månaden än högt restvärde och betala mindre i månden?
Nej.

Garanterat restvärde = det är inte ditt problem när du lämnar tillbaka bilen om den är värd minde än avtalat.
Icke garanterat restvärde = Säg att ni avtalat ett restvärde på 50% och bilen bara är värd 40% av nypriset då du lämnar tillbaka bilen, så får du som kund betala resterande 10% när du lämnar tillbaka bilen.

Självklart så vill man att säljaren sätter ett så högt restvärde som möjligt. Ju högre restvärde, desto lägre månadskostnad. Enkel matematik.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 22
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]