Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, min bil beter sig konstigt när det är kallt ute, volvo s70 2.4 2000

När jag kopplar ur så dippar tomgången till ca 500 innan den går upp igen, det händer bara när det är kallt ute, på sommaren går den kanon.

Har bytt lmm och det blev lite bättre och kört ca 20 mil , bytte temp sensorn(vänster fram) för ca 1mil sen men problemet kvarstår.
Innanjag bytt lmm så fick jag felkod P0172 men är nu borta efter bytet

Eftersom det bara sker när det är kallt så bör det nog inte vara en vakuumläcka?

Mvh Anton
Nja, rengjorde det nu men var extremt lite olja där eftersom jag rengjorde det för några år sen när jag byte till en gul ettiketare. sen så blir ju gasspjället rätt varmt när man kört en stund så jag tvekar att det är det.

Så frågan är vad det kan vara, har försökt läsa runt lite och det verkar vara ett ganska "vanligt" problem
Samma på min bil men det är inget jag direkt stör mig på längre, har bytt en massa saker på den för ett annat fel men att den just dippar när man kopplar ur gör den fortfarande, den kan till och med dippa direkt efter start av varm motorn den dippar då så mycket att det nästan är precis så att motorn stannar. Gasspjället är rengjort.
https://www.google.se/search?q=ide+cont ... +volvo+s70 vet inte riktigt vad den korrekta översättningen är men tror det är tomgångsstabilisator.

Hur som så bytte jag den mot en bättre begagnad men inget resultat, därremot så bytte jag packning mellan insug och spjällhus och det verkar ha tagit bort rätt mycket av problemet, ska köra lite mer så får vi se.

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]

Brodit enl. min åsikt. Haft dem i +20 å[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]