Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du vet att de följer med stolsinställningen? Det har hänt att folk som sätter sig i bilen på nåt annorlunda sätt lyckas trycka på en minnesknapp på stolen när de ska ta sig in i bilen. Även om man inte håller knappen nedtryckt länge nog för att köra till slutet på inställningsrörelsen kan speglarna börja röra sig ändå, om de har ett annat läge inprogrammerat i det minne, vars knapp man råkar sätta sig på.
apersson850 skrev:Du vet att de följer med stolsinställningen? Det har hänt att folk som sätter sig i bilen på nåt annorlunda sätt lyckas trycka på en minnesknapp på stolen när de ska ta sig in i bilen. Även om man inte håller knappen nedtryckt länge nog för att köra till slutet på inställningsrörelsen kan speglarna börja röra sig ändå, om de har ett annat läge inprogrammerat i det minne, vars knapp man råkar sätta sig på.
Jo då det vet jag, får de tillbaka till rätt inställning genom att hålla in minnesknapp.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag har ett problem med att de inte fäller in sig själv varje gång. Jag fick reda på att det är ett känt fel och under åtgärd hos Volvo. Hör med din återförsäljare, detta kan vara samma ärende.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Robbi skrev:Jag har ett problem med att de inte fäller in sig själv varje gång. Jag fick reda på att det är ett känt fel och under åtgärd hos Volvo. Hör med din återförsäljare, detta kan vara samma ärende.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tack, jo det har jag oxå märkt några gånger, skall in på service om en vecka så får påtala det då.
Kolla om du har samma stolsinställning men andra spegelinställningar lagrade på någon siffra. Händer mig ibland att man hasar sig ur bilen och trycker M+3 och lagrar inställningar så det är väl tänkbart att man kan råka byta mellan olika presets på samma sätt?
Schmoyoho skrev:Kolla om du har samma stolsinställning men andra spegelinställningar lagrade på någon siffra. Händer mig ibland att man hasar sig ur bilen och trycker M+3 och lagrar inställningar så det är väl tänkbart att man kan råka byta mellan olika presets på samma sätt?
Tack för tipset, skall kolla detta.
Schmoyoho skrev:Kolla om du har samma stolsinställning men andra spegelinställningar lagrade på någon siffra. Händer mig ibland att man hasar sig ur bilen och trycker M+3 och lagrar inställningar så det är väl tänkbart att man kan råka byta mellan olika presets på samma sätt?
Det var just detta jag syftade på.

Hej. Nu är det -5 grader ute när detta p[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]