Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jaafar700
Hej
Jag undrar har man fortfarande fri service på xc60 i fyra år? Läste att man hade det men det var lite äldre artiklar så frågan är om detta finns fortfarande
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
När jag köpte första XC60in var det så. Men det var typ 2009-2010. Numera ingår ingen service om du inte förhandlar om det. Volvo har dock serviceavtal som du kan betala månadsvis för service om du vill.
av Jaafar700
XC90_Executive skrev:När jag köpte första XC60in var det så. Men det var typ 2009-2010. Numera ingår ingen service om du inte förhandlar om det. Volvo har dock serviceavtal som du kan betala månadsvis för service om du vill.

Tack för svar. Kan man skaffa sig serviceavtal även om man köper ett begagnad bil. Jag har nämligen precis köpt ett xc60 på kvd och undrar hur jag gör smidigast med service.
Användarvisningsbild
av MartinS
XC60 MY09-MY11 hade fri service i 4år/12kmil, nu brukar de erbjuda ganska bra pris på serviceavtal istället.

På en begagnad bil köpt utanför volvohandeln finns det inga egentliga fördelar med serviceavtal, serva det som skall göras och betala när det görs.
av AdrianH
Om inte jag har helt fel så hade dem en kampanj där man fick fri service i tre år, precis innan kampanjen med vinterdäck kom.

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]