Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
Jag har just nu bara initiala offerter, så slutdiskussion är ju kvar där inbytesbilen måste tas med i beräkningarna, men tror att det kan vara annorlunda lika nu för tiden, min förra bil las ut på något handlarforum, där handlare fick bjuda på bilen, vet inte riktigt hur det funkade men bilen var såld innan
den kom til handlaren samband att jag hämtade min nya.

Det känns lite som tiden när handlaren behöll och säljer en bil i begagnat hallen är över om det inte är lågmilare, och att man idag
kan få en relativ likvärdig bild av värdet oavsett handlare. I alla fall om man pratar stora handlare. Vi får väl se om jag har samma syn
när jag haft mina sista diskussioner =)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja, är det så att 6-cyl Audi och BMW? (iof på ålderns höst och i Golf och stenålderskostym) kryper under V90 i pris har Volvo nog lite o slåss med tills efterträdarna kommer.
Användarvisningsbild
av bjornw
Tycker bärkassehållaren är värdelös, delvis pga att den hamnar under mattan. Karbinhakar i lastgallret/nätet funkar bättre enligt mig.

Saknar interiöra stämningsbelysningen, den tycker jag lyfter känslan flera snäpp invändigt. Håller också med om att tonade rutor ger ett maffigare utseende.
Användarvisningsbild
av Robbi
Bärkassehållaren värdelös? Jag antar att du inte sköter handlingen?

Näh, den tycker jag är bra men har bestämt mig för tonade rutor. Har det nu och kan inte tänka mig utan. Hade glömt av det så tack för påminnelsen!
av para
Min spec är snarlik din men jag valde tex läder framför metallic. Gillar solidsvart som tur är.
DMS plockade jag också bort. För mig är det nått jag skruvar på första veckan men sen aldrig använder, känns som fel biltyp.
Stänkskydd fram o bak hör till på en XC men det går ju eftermontera.
Låter säljaren sätta på solfilm istället. Blir några tusen billigare också får jag den toning jag vill ha (85/15%). Nån som vet procenten nu på V90? På 70-serien tycker jag den var alldeles för ljus.
Tog 19tummarna också, mest för att jag vill ha en helsvart bil med lite mörkare fälgar.

Hade helst köpt till panoramatak och parkeringsvarnare fram också men det blev fördyrt.
av BiTu
para skrev:Min spec är snarlik din men jag valde tex läder framför metallic. Gillar solidsvart som tur är.
DMS plockade jag också bort. För mig är det nått jag skruvar på första veckan men sen aldrig använder, känns som fel biltyp.
Stänkskydd fram o bak hör till på en XC men det går ju eftermontera.
Låter säljaren sätta på solfilm istället. Blir några tusen billigare också får jag den toning jag vill ha (85/15%). Nån som vet procenten nu på V90? På 70-serien tycker jag den var alldeles för ljus.
Tog 19tummarna också, mest för att jag vill ha en helsvart bil med lite mörkare fälgar.

Hade helst köpt till panoramatak och parkeringsvarnare fram också men det blev fördyrt.
Det är 80% toning om man väljer fabrikstoning. Jag valde det istället för att göra det efteråt då jag inte vill riskera repor i filmen.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Charcoal RA00 12 000kr = med skinn

Men ska du inte ha amberklädseln?!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
Byte Xenon V70 -08

Som sagt, jag har blivit ombedd att hjälpa ti[…]