Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dissonans
Det är ingen ratt längre, det är numera elektriskt och styrs med en knapp som sitter långt bak på stolens yttersida.

Intressant nog nämner broschyren för V70 Classic inte svankstöd överhuvudtaget, varken som standard- eller extrautrustning. Jag kan inte heller hitta det i prislistan.

Broschyren för 2012 listar det som standardutrustning.
av perhall
När jag var liten hade vi en helt naken 242 L-76. Den hade ingen klocka och 165 SR 14-däck, men svankstöd hade den!

Volvo får för sig såna saker ibland. 2007 köpte jag en nästan fullutrustad V70II 2,5 T, helt ny modell (Summum med GPS, skinn, xenon, PDC f o b, stor stereo, soltak och en massa annat). Döm om min förvåning när bilen inte hade mittarmstöd bak när den kom, det var standard i alla Volvo 240 DL och uppåt...

PH
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tycker ofta man sett att Volvo snålar på detaljerna ju längre en modell lever, de sista årsmodellerna ser välutrustade ut på pappret men synar man allt upptäcker man att en del saker försvunnit.
av voff
Volvo får i alla tester beröm för sina stolar och den långfärdskomfort de innebär. Jag fattar inte hur de kan prioritera bort justerbart svankstöd för att spara in några kronor. Någon som kommer ihåg vad de sålde ut V70 D3 Classic Kinetic resp. Momentum för på slutet?
Användarvisningsbild
av Momentum
MartinS skrev:Jag tycker ofta man sett att Volvo snålar på detaljerna ju längre en modell lever, de sista årsmodellerna ser välutrustade ut på pappret men synar man allt upptäcker man att en del saker försvunnit.

Det sittar alltid någon som har som uppgift att spara, MY11 var helt plötsligt justeringen av framkanten av passagerarstolen borta, helt utan förvarning eller möjlighet att beställa extra, den fick man återinföra för att det var så många kunder som klagade, återkom under det modellåret, även det någon man ska hålla koll på då man köper en beg V70

Gasdämparen till lastgolvet är också någon man sparat in på, en rem med en plastkrok tycker man kan duga
av dissonans
Absolut har det sparats på några såna småsaker men när jag jämför min gamla 2008 T6 med nuvarande 2016 D4 så är det nästan galet vilken resa V70 har gjort, så otroligt mycket som har förbättrats och förfinats.

Hej. Nu är det -5 grader ute när detta p[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]