Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Hahaha.. Superpin, ...3 minuter innan det du skrev.
(Jag vann... och fick med rabattkoden också..)
;)
Användarvisningsbild
av Psycho2
Tack för snabba svar :) Egentligen skulle jag behöva tre kablar. Har trefas i garaget som jag skulle vilja använda också. Måste säga att jag verkligen gillar gränssnittet i oncal-tjänsterna och appen i mobilen, klart bättre än Mercedes. Dock stör jag mig på detta meddelande om service. som kommer upp på tok för ofta. Hur svårt kan det vara att koppla detta mot verkstaden så att när jag bokat min tid så släcks meddelandet, eller låt mig som ägare släcka ner den så att den åtminstone inte visas lika ofta. Kan inte vara svårt att lösa.
En annan sak, finns det parkeringshjälp som tillval. Har varit lite bortskämd med den funktionen och saknar den.
Psycho
av superpin
Servicemeddelandet störde mig också, men jag ringde och bokade tid. Kanske funkar annorlunda om man bokar genom bilen?

Parkeringshjälp finns inte till hybriden, volvohandlaren trodde det var olika sorters styrservo som avgjorde men jag forskade inte vidare i frågan. (utgår ifrån att du menade "självparkeringsfunktionen" och inte bara de vanliga pipsensorerna.)
Användarvisningsbild
av Psycho2
superpin skrev:Servicemeddelandet störde mig också, men jag ringde och bokade tid. Kanske funkar annorlunda om man bokar genom bilen?

Parkeringshjälp finns inte till hybriden, volvohandlaren trodde det var olika sorters styrservo som avgjorde men jag forskade inte vidare i frågan. (utgår ifrån att du menade "självparkeringsfunktionen" och inte bara de vanliga pipsensorerna.)
Fattar jag dig rätt att ditt servicemeddelande försvinner när du bokat tid? Jag bokade via nätet tid hos auktoriserad Volvoverkstad. Efter service räknar jag med att meddelandet försvinner. Men i väntan på service vilket normalt är ett par veckor önskar jag att meddelandet försvinner.
Menade ju självparkeringsfunktionen. Håller på att vänja mig vid Volvos sätt att namnge system :)

Psycho2
av superpin
Psycho2 skrev:Fattar jag dig rätt att ditt servicemeddelande försvinner när du bokat tid? Jag bokade via nätet tid hos auktoriserad Volvoverkstad. Efter service räknar jag med att meddelandet försvinner. Men i väntan på service vilket normalt är ett par veckor önskar jag att meddelandet försvinner.
Menade ju självparkeringsfunktionen. Håller på att vänja mig vid Volvos sätt att namnge system :)

Psycho2
Nej, jag var otydlig. Jag hade kvar servicemeddelandet tills bilen varit inne på servicen, först då försvann den. Nästa år ska jag prova att boka direkt från bilen för att se om det blir någon skillnad, då borde ju bilen förstå att jag fattat att det är dags för service och sluta tjata (men egentligen tror jag inte alls på att det fungerar så, Volvos mjukvarulösningar tenderar till att inte ge den där trevliga och varma känslan av att någon tänkt till ett varv extra... ;) )
Användarvisningsbild
av joel80
Jag fick upp första meddelandet om att boka idag.. Klickade på senare.. Men ska fixa det, via bilen, när det kommer upp igen.
Användarvisningsbild
av Rillee
Jag klicka senare på min bil men det kom inte upp igen, fick bara upp texten dags att boka service. Bokade min service på datorn istället men fick upp den där texten varje gång som man startade bilen. Synd att man boka service så långt fram i tiden, fick trycka bort meddelandet i nästan en månad.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 59
ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]