Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
MickeM skrev:
Lillarapunzel skrev:
MickeM skrev:20.000kr til 30.000kr för en Volvo 850 är samlarskick, med otroligt få mil. Typ 1000mil.
Annars är det "Kumlaanstalten",

20.000kr för väl fungerande 850 var länge länge sen.

Jo, ungdomar som "stylat" bilen (dvs sänkt och polerat den, och monterat div plast) kanske tom "förstört den" med orimligt stor turbo, öppen dump oxh annan idioti, begär 20.000kr för den, men bara idioter köper.
Ofta då med fälgar, stereo och däck för 19.000kr, så i praktiken kostade bilen 1000kr, men 19.000kr för PAKETET.

Står det "stylad" eller "sänkt" i annonsen. Titta på en annan.
Det där är fortfarande jättebilligt, iaf i mina delar av landet (Mälardalen).

En 850 i normalskick kostar ofta kring 15-20k här.
Allt under 10k är jättebilligt.
Kollade på Blocket.se, och får inte riktigt den bilden av 850 ens i hela stockholmsområdet....
Är det dina egna åsikter, eller står din kille eller en massa polare och tittar över axeln, och säger: Dom har fel på forumet!!!
Får nästan intrycket att någon lurar dig......

Men,
Frågan är ju om du verkligen skall fortsätta laga den och åter laga den på verkstad, eller svälja både stolthet och förlust, och avyttra den.
Billigt blir dyrt fort, om jobbet skall lejas bort.
Har varken kille eller bilkunniga polare.
Det är helt mina egna åsikter, vilket även stöds av det pappa säger.
Användarvisningsbild
av grillchips
1: Svälj din stolthet. Folk här försöker hjälpa dig.
2: Bli lite mer open minded, eftersom folk här försöker hjälpa dig.
3: Ens föräldrar har inte alltid rätt.
4: Köp Haynes-boken för din bil och skita ner dig lite.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
10 000 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Du kan inte vara seriös....

Du får dela det minst 2 gånger om du ska ha en chans att sälja en bil med kass motor. 5000 var vad jag gav för 855an, en T5a, med kass toppackning. Guess what? T om den pallade mer än 80km/h, och hade inte ett enda missljud för sig :roll:
Den valde jag att skrota, för att det inte var värt att laga motorn då 850'is inte är värda ett skit. Den hade dessutom varit betydligt billigare att fixa än erat skrot :roll: Men ändå inte värt det...
av Exyzäta
Lillarapunzel skrev:
Exyzäta skrev:Hur mycket skulle du värdera din bil till nu om du skulle sälja den som den är i det skicket nu?
10 000 kr. Den är ju nyservad med nybytt kamrem och nybetalad skatt :D
Tror du på Tomten oxå eller?
Användarvisningsbild
av Vix
Angående rassel/missljud och att bilen inte orkar mer än 80 km/h kan det mycket väl vara att din katalysator och/eller annan del av avgassystemet är täppt. Kolla upp det. Är det inte det kan nog avyttring vara en bra ide', som flera påpekat.

Mvh.
av Lillarapunzel
Exyzäta skrev:
Lillarapunzel skrev:
Exyzäta skrev:Hur mycket skulle du värdera din bil till nu om du skulle sälja den som den är i det skicket nu?
10 000 kr. Den är ju nyservad med nybytt kamrem och nybetalad skatt :D
Tror du på Tomten oxå eller?
Absolut inte, och aldrig gjort. Varför skulle jag?
av Lillarapunzel
Vix skrev:Angående rassel/missljud och att bilen inte orkar mer än 80 km/h kan det mycket väl vara att din katalysator och/eller annan del av avgassystemet är täppt. Kolla upp det. Är det inte det kan nog avyttring vara en bra ide', som flera påpekat.

Mvh.
Avgassystemet täppt?! :-O) Låter dyrt........
Det enda jag vet om avgassystemet på Blå är att det är sönderrostat...
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 159

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]