Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BiTu
Jag är 100% nöjd med min V90. Men det är uppenbart att Volvo haft problem med inpassning av dörrar etc. Min har dessa symptom, men jag tar det med ro tills det är fler av oss som gör upprop. Så håll denna tråd levande tills det fixas!
av Pekå
Varför tar du det med ro? Finns det någon fördel med att vänta?
Användarvisningsbild
av Perra83
Nackdel skulle jag säga.
Kanter som sticker ut kan träfas av grus mm. och riskera släppa färg och rosta i förtid. Har haft ett sådant exemplar och det blir fult snabbt! Vänstersidan och baken lackades om två gånger innan det blev bra.
av BiTu
Jag tar det med ro och väntar, för jag vill hellre att det blir ett "case", då blir det liksom inget snack om att det ska fixas.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Du är ju en av de första med V90, klart de tar in o fixar den direkt om du påpekar något? Eller är det en motvals handlare?
De fattar väl hur mkt reklam du gör genom att bara äga bilen.
av Djungelbrand
Hörde av mig till min handlare i måndags och meddelade att jag ej var nöjd med inpassningen av min bakdörr. Han svarade att skadeverkstaden skulle ringa upp mig under dagen. Idag är det ju fredag och fortf inget samtal...
Användarvisningsbild
av AndreasThn
Djungelbrand skrev:Hörde av mig till min handlare i måndags och meddelade att jag ej var nöjd med inpassningen av min bakdörr. Han svarade att skadeverkstaden skulle ringa upp mig under dagen. Idag är det ju fredag och fortf inget samtal...
Ush va dåligt, kontakta säljaren och påtala det så skall det definitivt inte vara!
av BiTu
Nej, jag tror inte de är motvilliga. Vill bara att det görs på riktigt så att de inte kladdar fram och tillbaks. + att jag inte vill bli av med bilen just nu :D
Användarvisningsbild
av Funk
BiTu skrev:Nej, jag tror inte de är motvilliga. Vill bara att det görs på riktigt så att de inte kladdar fram och tillbaks. + att jag inte vill bli av med bilen just nu :D
Justering av en eller två dörrar tar inte många minuter för en som vet hur det görs..

/Thomas

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]