Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Jag har beställt en XC90 för två veckor sedan, leverans V1 2017.
Det blev en T8, White Pearl, Inscription och mycket mer.
Valde inte B&W annars det mesta.
av AKarlsson
Jacobsson skrev:Jag har beställt en XC90 för två veckor sedan, leverans V1 2017.
Det blev en T8, White Pearl, Inscription och mycket mer.
Valde inte B&W annars det mesta.
Jag har inte heller B&W och måste säga att originalsystemet utan tvekan är det bästa jag hört som standard i en bil och då är jag ganska kräsen/intresserad. Hade tidigare en BMW 530 med Harmann Kardon tillägget för ca 10.000kr och tycker detta är minst lika bra. Dock gillade jag inte standard eq inställningarna och inte heller förvalen. Men efter att ha pillat med dem tycker jag att man får en väldigt bra balanserad ljudbild. Det finare systemet är säkerligen ännu bättre men jag saknar det inte. Det enda negativa är att det verkar vara lite få högtalare bakåt i bilen. Där kan säkert det större vara bättre.
av Jacobsson
volvoamatören skrev:Nu har jag fått leversansvecka, nummer 1, nästa år. Jag hade hoppats få bilen till jul. Är detta helt omöjligt, tror ni? Kan man påverka detta på något sätt eller kan den komma tidigare än vecka 1, tro?
Jag har samma leveransvecka, ringde handlaren och sa att jag uppskattar om jag kan få den innan årsskiftet.
Dom får i regel bilen ca en till två veckor innan så om dom skyndar sig med att fixa till den med utrustning, tvätt och kontroll kan det gå snabbare.
av Jacobsson
bjornstendahl skrev:Vi köpte säljchefens gamla XC90a T8 med extra allt :) ska hämtas på fredag! ser mkt fram emot familjens första bil :)
Antar att den inte är alltför gammal...
Hur kommer det sig att han inte vill ha den längre?
av Jacobsson
Jag hade helt glömt bort att den faktiskt funnits ett tag nu.
Tiden går lite för fort..

Ja verkligen ett stort grattis!
Tittar ofta på min Volvo för att se den gå till steg två men det är som att se färg torka...
av Jacobsson
Fantastiskt!
Kanske nått du kan tipsa Volvo om så alla vi som går i väntans tider kan få nytta av!!
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 44
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Dett[…]