Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stigrolf
Som ni förstår av rubriken så är det så att När våran defa cupe värmare startar så går larmet i bilen igång. Ytterst irriterande. Måste vara någon sensor som blivit knasig. Någon annan som stött på problemet?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
av Schmoyoho
Sensorerna sitter i bakre takarmaturen, ser ut som fyra små mikrofoner om jag minns rätt. Dra loss den och tryck dit lagom stora pappersbitar så funkar det, eller åk till en verkstad och låt de ladda mjukvara så stängs sensorerna av.
Användarvisningsbild
av apersson850
Alla modeller jag har sett har möjligheten att stänga av sensorerna med någon knapp eller annan funktion. Om man inte tycker det är för jobbigt (beror väl på hur ofta värmaren används) kan man använda den funktionen, så behöver man inte tejpa alls.
av Stigrolf
apersson850 skrev:Alla modeller jag har sett har möjligheten att stänga av sensorerna med någon knapp eller annan funktion. Om man inte tycker det är för jobbigt (beror väl på hur ofta värmaren används) kan man använda den funktionen, så behöver man inte tejpa alls.
Uppe i Boden där jag bor så går ju värmaren från oktober till april. Jo det finns en knapp för avstängning men det har aldrig behövts

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Låt bli att blåsa värmaren upp i taket där sensorerna sitter. Blås på vindrutan i stället så den avfrostas.

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]

Prova och ställ i bilen i ett varmgarage s&ar[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-l[…]

Polestar optimering v60 b4 diesel

Någon som har gjort en optimering och vill[…]