Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag vill stänga av den där 15 sekunders spärren som kräver att man styr manuellt när bilen är i Pilot Assist läget.

Jag förstår att jag inte kan läsa tidningen ändå, men jag vill ändå göra det.

Någon som vet hur? Jag antar jag får koppla in mig via trådlöst eller ett uttag typ OBD eller liknande. Vilken ECU är det och vad heter variabeln?

Klar garantin ryker men ändå.
frebjo skrev:Hej,

Jag vill stänga av den där 15 sekunders spärren som kräver att man styr manuellt när bilen är i Pilot Assist läget.

Jag förstår att jag inte kan läsa tidningen ändå, men jag vill ändå göra det.

Någon som vet hur? Jag antar jag får koppla in mig via trådlöst eller ett uttag typ OBD eller liknande. Vilken ECU är det och vad heter variabeln?

Klar garantin ryker men ändå.
Jag tror inte att det är möjligt att göra det själv ens via OBD-uttaget. Jag har efter lite exprimenterande kommit fram till att det räcker med att vila några fingrar över ratten precis till vänster om ekern klockan sex på ratten. Först provade jag att pressa lite försiktigt mot ekern men sedan upptäckte jag att det räckte med att fingrarna vilade men sin egen vikt på ratten. Jag har kört flera mil på det sättet på motorväg utan att få ett enda meddelande om att jag ska styra bilen.
Derank skrev:Om det räcker med att vila ett par fingrar borde man ju lätt kunna klämma fast något på ratten som lurar den, el känner den av huden/fingret tro? kan du ha handskar på?
Läste på swedespeed om någon som hängt en frukt i en strumpa på ratten.
VolvoB20 skrev:Tejpa fast en bit grillkorv där, så kan du sova sött medans bilen kör själv.

:lol:
Det spelar ingen roll var du håller på ratten, det räcker att den känner minsta lilla "motstånd" så är den nöjd. Jag brukar hålla ratten så löst att den kasar/glider genom näven, fungerar klockrent, + att man är beredd om man skulle vilja styra annorlunda mot vad bilen vill.
Prestige Performance

med andra ord kan man säga att Prestige perfo[…]

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]