Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Skraxen
#1116548
Hej ska sänka kompet i 230:in då det planades lite för mycket och då undrar jag vad som blir säkrast i längden, och vad håller bäst enligt er, forumet? 2 limmade/inte limmade packningar, 1 tjockare eller finns de något annat alternativ? :D
#1116561
robinb3rgsten skrev:Svarva kolvar eller ta ur förbränningsrummen. Kortare vevstakar.. De mesta känns väl mer seriöst än dubbla topp packningar
vad menar du med ta ur förbränningsrummen?
#1116562
Ta ur förbränningsrum = slipa eller fräs om formen på dem så dem blir större vilket sänker kompressionen. Kan göra mer skada än nytta om man inte har koll på vad man håller på med eftersom formen på förbränninsgrummen inverkar på flöde och spikning bland annat.
#1116563
Marlboroman skrev:Ta ur förbränningsrum = slipa eller fräs om formen på dem så dem blir större vilket sänker kompressionen. Kan göra mer skada än nytta om man inte har koll på vad man håller på med eftersom formen på förbränninsgrummen inverkar på flöde och spikning bland annat.
okej detta ska jag undersöka lite mer har en kompis genom jobbet som troligen kan mer om sånt än vad jag kan
#1116566
Marlboroman skrev:Byt topp. Alla andra seriösa metoder kräver mer jobb och tid. Om du inte kör med E85 för då behöver inte högre kompression vara ett bekymmer om du inte har planat väldigt mycket?
den planades 5 (fem) mm, vad behöver göras för E85? det är väll billigt att tanka om jag inte tänker fel
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.