Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det finns ju ett undantag i 850-familjen som kostar markant mycket mer än dom andra - R-modellerna. Dels för att det inte är någon massproduktions-bil direkt, och dels för att dom flesta brukar vara i bra skick(man köper inte en R för att skita i servicen eller på annat sätt missbruka den).
Dom kan kosta bortåt 30lök.

Vanliga svenson 850'is är inte värda ett skit däremot. x70 är inte värda mycket mer dom heller.

Men hey, med dina fantasi-priser som du tycker är ok så kan du få köpa min ;) 25000 så är den din, så kan jag köpa 2-3 andra T5or i samma skick istället 8)
av Lillarapunzel
MickeM skrev:20.000kr til 30.000kr för en Volvo 850 är samlarskick, med otroligt få mil. Typ 1000mil.
Annars är det "Kumlaanstalten",

20.000kr för väl fungerande 850 var länge länge sen.

Jo, ungdomar som "stylat" bilen (dvs sänkt och polerat den, och monterat div plast) kanske tom "förstört den" med orimligt stor turbo, öppen dump oxh annan idioti, begär 20.000kr för den, men bara idioter köper.
Ofta då med fälgar, stereo och däck för 19.000kr, så i praktiken kostade bilen 1000kr, men 19.000kr för PAKETET.

Står det "stylad" eller "sänkt" i annonsen. Titta på en annan.
Det där är fortfarande jättebilligt, iaf i mina delar av landet (Mälardalen).

En 850 i normalskick kostar ofta kring 15-20k här.
Allt under 10k är jättebilligt.
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:Det finns ju ett undantag i 850-familjen som kostar markant mycket mer än dom andra - R-modellerna. Dels för att det inte är någon massproduktions-bil direkt, och dels för att dom flesta brukar vara i bra skick(man köper inte en R för att skita i servicen eller på annat sätt missbruka den).
Dom kan kosta bortåt 30lök.

Vanliga svenson 850'is är inte värda ett skit däremot. x70 är inte värda mycket mer dom heller.

Men hey, med dina fantasi-priser som du tycker är ok så kan du få köpa min ;) 25000 så är den din, så kan jag köpa 2-3 andra T5or i samma skick istället 8)
Jag såg en gul 850 med jättemycket HK för ett tag sedan. Den kostade 80k. :-O) Fast den hade ju bara gått 25k mil och haft 7 ägare också. Och hade en ovanlig färg.

Vanliga 850s ligger som sagt kring 15-20k här, '70s ska vi inte ens prata om. En V70 00a går för typ 50k här, även fast den gått 25k mil och är halvsunkig! :-O)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Exyzäta skrev:
White skrev:Sanningen är att bilen bara är värd skrotvärdet, punkt!
Jag försöker få henne att förstå det själv.
Verkar omöjligt... Som allt annat... Men men, har dom inget vettigare att lägga pengarna på än åt-helvete-för-dyrt skrot så får dom väl göra det om dom vill. Säljarna lär ju skratta gott iaf. Skulle jag med göra :roll:
av MickeM
Lillarapunzel skrev:
MickeM skrev:20.000kr til 30.000kr för en Volvo 850 är samlarskick, med otroligt få mil. Typ 1000mil.
Annars är det "Kumlaanstalten",

20.000kr för väl fungerande 850 var länge länge sen.

Jo, ungdomar som "stylat" bilen (dvs sänkt och polerat den, och monterat div plast) kanske tom "förstört den" med orimligt stor turbo, öppen dump oxh annan idioti, begär 20.000kr för den, men bara idioter köper.
Ofta då med fälgar, stereo och däck för 19.000kr, så i praktiken kostade bilen 1000kr, men 19.000kr för PAKETET.

Står det "stylad" eller "sänkt" i annonsen. Titta på en annan.
Det där är fortfarande jättebilligt, iaf i mina delar av landet (Mälardalen).

En 850 i normalskick kostar ofta kring 15-20k här.
Allt under 10k är jättebilligt.
Kollade på Blocket.se, och får inte riktigt den bilden av 850 ens i hela stockholmsområdet....
Är det dina egna åsikter, eller står din kille eller en massa polare och tittar över axeln, och säger: Dom har fel på forumet!!!
Får nästan intrycket att någon lurar dig......

Men,
Frågan är ju om du verkligen skall fortsätta laga den och åter laga den på verkstad, eller svälja både stolthet och förlust, och avyttra den.
Billigt blir dyrt fort, om jobbet skall lejas bort.
av Lillarapunzel
Exyzäta skrev:Hur mycket skulle du värdera din bil till nu om du skulle sälja den som den är i det skicket nu?
10 000 kr. Den är ju nyservad med nybytt kamrem och nybetalad skatt :D
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
Exyzäta skrev:
White skrev:Sanningen är att bilen bara är värd skrotvärdet, punkt!
Jag försöker få henne att förstå det själv.
Verkar omöjligt... Som allt annat... Men men, har dom inget vettigare att lägga pengarna på än åt-helvete-för-dyrt skrot så får dom väl göra det om dom vill. Säljarna lär ju skratta gott iaf. Skulle jag med göra :roll:
Säljaren var en gammal dam, så nej, tror absolut inte att hon skrattar!
  • 1
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 159

Hur kan man ändra eller ta bort varvstoppet p[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]

Urtrampningslagret har fått sin årliga[…]

Trådlös laddning MY2026