Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#1116329
Oljebyte handlar inte bara om körsträcka. Det handlar om tid också. Kallstarter och vinterklimat sliter på oljan. Så den oljan som bilen fick nu skall vara utbytt före nästa vinter även om du bara har kört 800 mil.
av Lillarapunzel
#1116330
Lucif3r skrev:En trafikfarlig, obrukbar simpel sketen 10V 850 för 8000 är inte ett kap...............................
1. Jag skulle inte kalla en bil som aldrig fått mer än max 3 st 1 or på en och samma besiktning, och då av typen "trasig glödlampa", "rostiga bromsskivor" etc. för trafikfarlig.......................
2. Vad är 10V?
3. Den kostade 20 000 kr från början. Jo, det är ett kap!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1116337
1. Vad du skulle kalla X för och vad som är verklighet är 2 skiljda saker.
2. ugh..............
3. Och? Bara för att den kostade X från början betyder det inte att det är ett kap... Den har och är extremt misskött, den klarar inte ens av laglig körning, den har missljud från motorn, vilket iofs är mest erat eget fel... 8000 är INTE ett kap för en gammal 854a, oavsett om den kostade 2 000 000 från början.
av MickeM
#1116341
Lillarapunzel skrev:
Lucif3r skrev:En trafikfarlig, obrukbar simpel sketen 10V 850 för 8000 är inte ett kap...............................
1. Jag skulle inte kalla en bil som aldrig fått mer än max 3 st 1 or på en och samma besiktning, och då av typen "trasig glödlampa", "rostiga bromsskivor" etc. för trafikfarlig.......................
2. Vad är 10V?
3. Den kostade 20 000 kr från början. Jo, det är ett kap!
1. Jo. Inte jättefarlig kanske, men den anmärkes på av en anledning....
2. 10 ventiler i motorn. 2 st/ cylinder. Gammeldags motorkonstruktion = mindre värd.
3.
20.000kr för defekt 850 är nästan bedrägeri av typen 15år på Kumlaanstalten.
20.000kr för fungerande 850 i bruksskick är nästan bedrägeri av typen 5 år på Kumlaanstalten.
10.000kr för defekt 850 är fruktansvärt fruktansvärt dyrt.
10.000kr för fungerande 850 = skall vara snudd på toppskick, annars åk därifrån i förakt!
8000kr för defekt 850 är jättejätte dyrt.
6000kr för mycket väl fungerande 850 är lagom pris.
4000kr för defekt 850 är dyrt.
2000kr för defekt 850 är kanske kanske om det är enkla fel. Kunskap krävs!
Gratis defekt 850 är riktigt dyrt för okunnig, med verkstadskostnaderna...

En dos sanning, om än tillspetsat en smula!

Edit:
Jag vill inte vara dum, eller racka ner på dig, eller förlöjliga dig.
Det är inte min mening.
Jag förmedlar sanning.

Tänk dig en halt gammal travhäst med Mugg, och allt möjligt, som erbjuds en oerfaren ung person med lysande ögon, för samma pris som en snäll ung och frisk väl inriden nordsvensk. (Eller annan ras)
Vad ger du den personen för råd?

"Ja, köp för fan"
Eller
"Nej nej, du behöver nått mer lättskött och lättridet. Du blir lurad"

Den gamle travaren blir säkert en skaplig ridhäst och kamrat hos RÄTT PERSON, med rätt kunskap, och möjligheter, men troligen en fullständig katastrof hos den oerfarne.
Det är vad vi försöker säga till dig ang bilen. Bildligt sett.
Senast redigerad av 1 MickeM, redigerad totalt 0 gånger.
av Lillarapunzel
#1116346
MickeM skrev:
Lillarapunzel skrev:
Men att köpa en nyare bil, på firma är rena döden tror jag. Små bilhandlare är som somliga små hästförsäljare = extremt oseriösa.
Det är sant, till viss del!
INGEN ska köpa bil av nån förb, "Nisses bilfynd" i nån källare.
Då ska man veta vad man köper. På riktigt!

Jag menar, köp en tex nyare mindre Toyota på Toyotafirma, eller mindre Volvo (s40 tex) på Volvofirma med riktig garanti, så länge den orginalservas.
Du slipper problem som gammal bil innebär

Gammal,Volvo är absolut billigast att åka med, ja, MEN baravom man kan laga och serva den själv!
Äh, är allmänt skeptisk till bilfirmor. Köper hellre privat - då vet man vad man får och det är inget bluff och båg eller krångel.
av Lillarapunzel
#1116347
Lucif3r skrev:1. Vad du skulle kalla X för och vad som är verklighet är 2 skiljda saker.
2. ugh..............
3. Och? Bara för att den kostade X från början betyder det inte att det är ett kap... Den har och är extremt misskött, den klarar inte ens av laglig körning, den har missljud från motorn, vilket iofs är mest erat eget fel... 8000 är INTE ett kap för en gammal 854a, oavsett om den kostade 2 000 000 från början.
Med tanke på att en fin 850 kostar typ 25 000 kr tycker jag nog att 1/3 av det får räknas som ett riktigt kap! :D
av Lillarapunzel
#1116350
MickeM skrev:
Lillarapunzel skrev:
Lucif3r skrev:En trafikfarlig, obrukbar simpel sketen 10V 850 för 8000 är inte ett kap...............................
1. Jag skulle inte kalla en bil som aldrig fått mer än max 3 st 1 or på en och samma besiktning, och då av typen "trasig glödlampa", "rostiga bromsskivor" etc. för trafikfarlig.......................
2. Vad är 10V?
3. Den kostade 20 000 kr från början. Jo, det är ett kap!
1. Jo. Inte jättefarlig kanske, men den anmärkes på av en anledning....
2. 10 ventiler i motorn. 2 st/ cylinder. Gammeldags motorkonstruktion = mindre värd.
3.
20.000kr för defekt 850 är nästan bedrägeri av typen 15år på Kumlaanstalten.
20.000kr för fungerande 850 i bruksskick är nästan bedrägeri av typen 5 år på Kumlaanstalten.
10.000kr för defekt 850 är fruktansvärt fruktansvärt dyrt.
10.000kr för fungerande 850 = skall vara snudd på toppskick, annars åk därifrån i förakt!
8000kr för defekt 850 är jättejätte dyrt.
6000kr för mycket väl fungerande 850 är lagom pris.
4000kr för defekt 850 är dyrt.
2000kr för defekt 850 är kanske kanske om det är enkla fel. Kunskap krävs!
Gratis defekt 850 är riktigt dyrt för okunnig, med verkstadskostnaderna...

En dos sanning, om än tillspetsat en smula!

Edit:
Jag vill inte vara dum, eller racka ner på dig, eller förlöjliga dig.
Det är inte min mening.
Jag förmedlar sanning.
Ingen fara, jag tar inte illa upp :)

Det där låter dock väldigt billigt. Enligt mig är det typ följande:
- Top-Notch skick (max 10 000 mil, max 5 ägare, superfin) - 20 - 30 000 kr.
- Normalskick (20-25 000 mil, 5-10 ägare, normal helt enkelt) - 12 - 20 000 kr.
- Normal men med mindre defekt (som ovan, men kanske någon mindre skada, typ Blå) - 8 - 12 000 kr.
- Sämre skick (defekt eller mer än 25 000 mil/10 ägare) - 5 - 10 000 kr.
- Risigt skick (kraftigt defekt, skulle ej gå igenom besiktning, hutlöst med både mil och ägare) - ca. 5 000 kr.
av MickeM
#1116357
20.000kr til 30.000kr för en Volvo 850 är samlarskick, med otroligt få mil. Typ 1000mil.
Annars är det "Kumlaanstalten",

20.000kr för väl fungerande 850 var länge länge sen.

Jo, ungdomar som "stylat" bilen (dvs sänkt och polerat den, och monterat div plast) kanske tom "förstört den" med orimligt stor turbo, öppen dump oxh annan idioti, begär 20.000kr för den, men bara idioter köper.
Ofta då med fälgar, stereo och däck för 19.000kr, så i praktiken kostade bilen 1000kr, men 19.000kr för PAKETET.

Står det "stylad" eller "sänkt" i annonsen. Titta på en annan.
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 159
Stänkskydd

Jag har kommit till insikten att jag nog behö[…]

Urtrampningslagret har fått sin årliga[…]

Trådlös laddning MY2026

Den kanske funkar nu? :P

AC-rem V50 1.8F -09

Kan jag bara skära bort AC-remmen o köra[…]