Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag lägger upp lite bilder ikväll på min osmium gråa skönhet, 100 % klockren färg enligt mig )
Malmoo skrev:
grillchips skrev:Tidigare i veckan var jag och handlade på en stormarknad, ser en musselblå V90 parkerad en bit bort (men i min färdriktning, så jag tar en "närmre titt"). Strax efter kommer en svart, reflekterade inte över huruvida den var Onyx eller Solid, men den svarta såg enormt mycket pampigare ut än den musselblåa. Spontant är jag inget fan av musselblå överhuvudtaget men den såg riktigt blek ut i sådan direkt jämförelse.
Jag hade nog kikat på Osmium Grey i det läget.
Förmodligen har du rätt.

Problemet för mig har varit att de bilar som varit musselblåa har haft precis den utrustning som jag beställt. Och det kanske inte bara är färgen som ger ett annat intryck utan helheten med styling paket och andra fälgar.

Jag får helt enkelt gå och fönstershoppa lite till.
Parkerkerade min svarta bredvid en musselblå V90 i går. Musselblå ser rätt mesig ut tycker jag. Osmium är snyggare om du inte vill gå på svart eller bursting blue.
Ja det lutar ju åt att jag fortsätter med mitt gråa tema.

Borde finnas en tråd med bara bilder på bilarna. (kanske redan finns?). Edit, såg att det finns en hel del bilder i leveranstråden.

Men ser fram emot lite bilder djungelbrand, jag ser i en annan tråd att du också har stylingkitet så det hade hjälpt en hel del då de flesta med kitet som finns ute är musselblåa.

Svart är jäkligt fint. Jag hade en solid svart Fiat Coupe 20v turbo i ungdomen som var något av det roligaste jag ägt. Den var dock inte rolig när det kom till polerrosor och smuts. Men när den var ren så var den svårslagen.
Gorban: Du bor möjligtvis inte i Stockholm och handlar på Bromma Blocks? :lol:
Hoppas dom kommer med lite klatschiga färger nästa år när det är min tur att köpa.
Ocean Blue ja tack

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 48
Volvo Assistans - och sedan?

Åldersgränsen är borttagen: Volvo[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)