- tis 04 okt 2016, 21:55
scouhound skrev:Har kört strax över 1000 mil. Chippade 2 veckor efter jag köptee bilen i Februarisnepo skrev:Bra att höra! Hur många mil har du kört med det??scouhound skrev:Funderar på xc70 som ny familjebil efter att frugan blev påkörd i v70n som antagligen slutar på skroten efter taxering på verkstan.Har BSR i min 2,4d -10 en s80. Grym skillnad. Förbrukning ungefär som innan. Jag har automat.
Nåväl, har hittat en 2.4l diesel summum automat som ser riktigt välvårdad ut med automatlåda.
Finns det nån akilleshäl man borde tänka på med den modellen?
Motorn som heter 2.4D på MY10 bytte väl bara namn till D3/4 året efter eller är det fundamentala skillnader på dom?
Hörde att det kom ny/uppdaterad automatlåda från MY11 å framåt... nån som vet nått om det?
Funderar dessutom på att få "trimmat" med polestar eller bsr... håller automatlådorna till det? Man får väl en begränsning på vridet när man chippar automater om jag inte förstått fel...
Har hört mycket bra om haldex 4 så jeg letar efter MY10-12 som dessutom ligger betydligt bättre i pris än dom nyare.
Men finns det tungtvägande anledningar å hålla sig borta från MY10 å satsa på 11-12or??
Tacksam för alla tips!
Vh / Peter
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Bilälskare
- By Juan