Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Anledningen borde ju vara för att komma ner i rullomkrets men kanske även kan vara för att hålla nere ljudet från däcken. Det som stör mig något enorm är att bilen blir högre!! Min säljare hävdar att det inte är så men jag kan inte se hur så skulle vara fallet. Får la åka in till volvo med tumstocken och mäta själv :P
Djungelbrand skrev:Anledningen borde ju vara för att komma ner i rullomkrets men kanske även kan vara för att hålla nere ljudet från däcken. Det som stör mig något enorm är att bilen blir högre!! Min säljare hävdar att det inte är så men jag kan inte se hur så skulle vara fallet. Får la åka in till volvo med tumstocken och mäta själv :P
Säljaren säger att bilen inte blir högre, för det är bara 9 mm/2,7% det skiljer i höjd/omkrets och det är inom de godkända marginalerna och inget att bry sig om.

Även 255 med 12 mm/3,7 % är inom marginalen. Då får man några mm gummi på sidan som skyddar fälgen också.

Om du vill ha lägre bil, gå ned på 30 eller 25 profil.
Sober enligt min bedömning. Tillbehörs fälgen 21" 10-Spoke Turbine Tinted är grymt snygga på S90/V90
Gorban skrev:
V9097 skrev:
perhall skrev:FInns den med 16"? Vi har ju V60CC som ser hemsk ut med 16"...
20" drar ju tyvärr med sig en del nackdelar...
Jag trodde 17" var minsta till S90/V90
Så här står det i informationsmaterialet som har gått ut till återförsäljarna.
Hur vet man vilka bromsar man får? Är nyfiken på vilken dimension det är på T5, hoppas på de festaste :)
Var och kikade på en ljusblå S90 med 21":are igår... Så sjukt läcker, inte vulgärt på något sätt, bara helrätt.

V90 har jag inte riktigt kommit överens med ännu tyvärr.
Efter att ha sett fler och fler vagnar ute i trafik nu börjar jag fan svänga lite. Tycker nästan 21" (i synnerhet de 5-ekrade?) ser vulgära ut.

Man vänjer väl sig kanske.
Jag är sjukt nöjd med mina 10-ekrade 21":are, ser galet bra ut i verkligheten tillsammans med stylekit :) Har inga klagomål på ljudnivå och stötighet heller men det klart att det går tystare och bekvämare med mindre fälgar.
av Amli
Jag tycker S90 bara blir snyggare och snyggare ju mer jag ser den och nu börjar även bakdelen smälta in. Inte riktigt där ännu, men snart :) Bilen är verkligen sjukt elegant framifrån och i profil när man ser den i rörelse. Men jag tycker nog fortfarande att den gör sig bäst i 20".

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra kr&aum[…]

Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]

Ny Kartuppdatering

Det är nu en vecka som jag försöker[…]