Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vortex skrev:När jag frågade min säljare var svaret detta:
19 tumshjulen beställs som option från fabrik och ersätter standard 18 tumshjul kostar 12000 extra minus lite rabatt = 10800kr.
Låter märkligt, jag har en beställning med priset 21 000 och samma sak sker i konfiguratorn. Jag tog in 6 offerter - i samtliga kostar julen 21 000.

EDIT: D4 har 17" som standard, det är billigare om bilen har en 18" i grunden Inscription och andra motoralternativ.
Senast redigerad av 1 acey, redigerad totalt 0 gånger.
AnteHag skrev:Tack för info...Det är verkligen så illa att det kostar 21k då.
Har du fått din bil och har bilder på dessa fälgar i verkligheter ?
Nej, bilen ska komma v47 (förhoppningsvis). Men jag tyckte att de var de snyggaste fälgarna som fanns att välja på, oavsett storlek. Men håller med om att priset var saftigt. Priset kanske är annorlunda om man väljer inscription och får andra fälgar. Min beställning gäller D4 Business Advanced (momentum i grunden).
Toningen fra Volvo er altfor mørk(ca 80%) og harry/raggar og i tillegg så blir skillet mellom framdører og bakdører stort.
Jeg avbestilte min toning og kommer heller til å få det utført aftemarket med ca 20-30% på alle vinduer foruten frontvindu(da kan du også velge fargenyanser etter ønske som grå,grønn,sort, lilla og etc).
Bestiller en toning fra fabrikken så lar den seg heller ikke fjerne. Såg en Osmium grey v90 med amber hos ÅF idag uten toning og på avstand såg den tonet ut og veldig eksklusiv. Så ble fort litt usikker på om jeg i det hele tatt skal tone min. Det beror jo også litt på hva slags farge det er på bilen og interiør samt om en kommer til å kjøre med panorama skydet fortrukket eller åpent. En sort bil med sort interiør og lukket panorama skydd vil nok se veldig mørk ut original.
Vil tro barna får nok solbeskyttelse fra rullegardinen også.
Jag körde tonat å det blev göörfräckt! tycker det det lite mjäkigt ut utan. Kör man på lite mer gubbig/lyx/komfortstyle så funkar det väl utan toning :P
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 56

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]