Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niclas
Kan inte annat än att instämma med de flesta, Den ser ut som den alltid gjort :D
Tycker det lätt är Volvos snyggaste färg. Man kan nästan tro att varje ny plats man ställer bilen på ger en ny färg 8)
av frebjo
perhall skrev:Den har alltid varit "ljusblå metallic light".
Nja, Inte alltid väl? Min S80 från 2011 eller så har samma färg och den är HELT annorlunda än min nya. Men jag ser att de som är levererade senare är blåaktiga.

För min del var det en liten chock att se hur BLÅ den faktiskt är, men för dig som vet att den "Alltid varit "ljusblå metallic light"" förstår jag att du inte blir förvånad.

Jag skulle nog egentligen velat haft SILVER Metallic snarare än LJUSBLÅ metallic, eftersom färgen heter just det - SILVER!

Men men ..... det är som det är i alla fall.
av frebjo
AndreasThn skrev:Tycker inte den är minsta blå :oops:

Skulle beskriva den som silver/grå/grön.
Det är just min poäng: tidigare var electric silver en silverfärgad bil. Nu är den grå blå grön istället.

Det är inget inbyggt dåligt i det - färger är ju en smaksak.

För mig som haft en s80 från ca 2011 i "samma" färg blir det en stor överraskning. För er som är beredda på en blå nyans är det vardag.
av Linqid
Håller inte med. Electric Silver har alltid varit blå-silver beroende på ljus. Det är ju just det som särskiljt den mot vanlig silver - att den skiftar. Hade en Electric Silver MY12 och ser ingen direkt skillnad mot dagens.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
frebjo skrev:
AndreasThn skrev:Tycker inte den är minsta blå :oops:

Skulle beskriva den som silver/grå/grön.
Det är just min poäng: tidigare var electric silver en silverfärgad bil. Nu är den grå blå grön istället.

Det är inget inbyggt dåligt i det - färger är ju en smaksak.

För mig som haft en s80 från ca 2011 i "samma" färg blir det en stor överraskning. För er som är beredda på en blå nyans är det vardag.
Lägg gärna upp en bild på din som jämförelse, tycker fortfarande inte att varken s90 eller min v70 m16 kan beskrivas som blåa.
av pumpnasare
Hej
Den heter 477 och det har den väl gjort tidigare oxå, kan ju inte ha samma kod på två olika lacker

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av frebjo
Ni kännare har rätt - färgen har ALLTID varit blå, inte silver. Jag hade fel. Jag hittade ett mail där jag ändrar på min kundorder för gamla S80 från electric till vanlig silver metallic. Det där hade jag helt glömt och tänkte att jag vill minsann ha samma färg på nya bilen. Jag "hade för mig" att det var electric silver.

Ett litet förslag då bara till Volvo:

1) Byt namnet från Electric Silver till Electric Sky Metallic eller något med "blue".

2) Uppdatera BILDERNA i bilkonfiguratorn så att färgen ser blåaktig ut. Nu ser den ju ut så här:
compare.png
compare.png (514.93 KiB) Visad 691 gånger
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Med tanke på LCD skärmar och alla inställningar/skillnader på dessa hoppas jag inte man grundar valet av färg på detta, utan att titta på färgprover hos handlaren, kolla upp en annan bil osv.

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]