Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet inte hur det är numera, på bensinarna, men på min gamla 850 fanns det en vanlig däcksventil i änden på bränsleröret. Där kunde man mäta trycket, för att ta reda på om det var bränsletryck eller en relevant mätning av det som saknades.
När min bränslepump lade av märktes det tydligt i den ventilen, utan några mätare. Det var bara att trycka på stiftet, så kunde jag konstatera att det knappt kom någon bensin. Inte startade motorn heller då.
Jag fastnade lite för din tråd, den, eftersom jag ägde en T6 tidigare som ny. Problemet påminner om det som uppdagades efter ca två år på T6an som jag hade (my 2008) då gjorde man en uppdatering o återkallelse av de bilarna bla l min då jag råkade ut för samma problem, vet inte vad man gjorde men det var omkring 2010. Så kolla att den uppdateringen verkligen är gjord på din bil.
Pekå skrev:Jag fastnade lite för din tråd, den, eftersom jag ägde en T6 tidigare som ny. Problemet påminner om det som uppdagades efter ca två år på T6an som jag hade (my 2008) då gjorde man en uppdatering o återkallelse av de bilarna bla l min då jag råkade ut för samma problem, vet inte vad man gjorde men det var omkring 2010. Så kolla att den uppdateringen verkligen är gjord på din bil.
Tack så mycket! Ska kolla det, men frågan är om de kommer vara ärliga? Jag menar de tjänar ju på att ljuga för att ta in den på felsökning...

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? […]

Elpriset

50W och 300W vid optimala förhållanden[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]