Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jg1976
Hej!
Har letat och letat efter de fälgarna som normalt sitter på t8-modellen. De som även satt på de flesta showbilarna de visade då bilen var ny...
Jag vill beställa dem nya från Volvo men de finns ännu inte..

Någon mer som har någon idé och som jag, letat febrilt efter dessa?
Bilagor
2017-Volvo-S90-Wheel-01.jpg
2017-Volvo-S90-Wheel-01.jpg (122.91 KiB) Visad 577 gånger
av jg1976
Hej! Någon som har uppdatering om dessa fälgar? Sommaren börjar närma sig!!! :lol:
Vill ha dem, men ingen återförsäljare kan få fram artikelnummer. De finns nu att beställa som vinterfälgar i konfiguratorn för T8-modellen..
Användarvisningsbild
av fjohan82
jg1976 skrev:Hej! Någon som har uppdatering om dessa fälgar? Sommaren börjar närma sig!!! :lol:
Vill ha dem, men ingen återförsäljare kan få fram artikelnummer. De finns nu att beställa som vinterfälgar i konfiguratorn för T8-modellen..
Låter märkligt att man kan sälja något men inte har ett art.nr...
Kollat både med säljaren och bildels/däckbutiken?
av wetterstrom
du har inte kollat på 21" open spoke turbine tinted fälgarna, grymt snygga ,inget fel på t8 men dom lär nog vara snyggast i nuläget
av barcusmrandt
Tycker de 21" open turbine är snyggast, men vågade inte speca de. Valde 20" istället. Vad jag förstår är 20" bredare än 21", så i min värld verkar det bättre med bredare däck och mindre fälg för mer kontakt med vägen (bilen har ju ändå 400hk) och högre komfort. Tänker jag rätt här eller? Nån som har testat både 20 och 21 som kan säga nåt om skillnad i komfort och ljud?
av SundanceKid
Jag provade lite olika alternativ innan jag tillslut valde 20 tum. Tyckte den blev bekväm och sportig och jag fick 255 breda.

Skickat från min Iphone

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]