Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frebjo
Hej Vänner,

Bara en liten heads-up vad avser färger på V90, S90 med flera: Electric Silver Metallic ser inte alls ut som tidigare (hade en S80 med samma färg) utan är mycket mer BLÅ nu än den var förr. Jag såg det direkt i hallen och utbrast - den är ju blå! Exakt hur blå beror på vädret och ljuset förstås. Idag ser den ut så här (se bilagd bild).

/Fredrik
IMG_0065.JPG
IMG_0065.JPG (544.48 KiB) Visad 1998 gånger
av AnteHag
Hej

Är det någon mer som sett S/V90 i Electric Silver Metallic?
Har beställt en V90 T5 Bi-fuel i denna färg och blev orolig när man hör att dem ändrat den !

/Andreas
av frebjo
Jag kollade nya S90 mot min gamla S80 nu - in real life - som har "samma" färg - "Electric Silver" metallic och det är inte ens i närheten av liknande färg. Den gamla är mycket ljusare och mer åt silverhållet än den nya som är mer blått i och betydligt mörkare i tonen.
av frebjo
compare.png
compare.png (514.93 KiB) Visad 1883 gånger
Här ovan kommer en jämförelse - även om den är svår för ljusförhållandena påverkar:

Den ljusa delen med en silverfärgad bil är så som bilen ser ut när du beställer den i volvos onlineverktyg.

Den mörka blåaktiga är den levererade bilen.

Vad tycker ni? Är det den utannonserade färgen?
av Gorban
Bilia i Sisjön (Gbg) har en V90 Momentum i Electric Silver i hallen. Det finns inget blått i den färgen. Däremot ser den väldigt plastig ut i inomhusbelysningen.
av perhall
Jag kan inte se nån skillnad mellan de "blå" V90 ni visar och min Electric silver V70. Den har alltid varit "ljusblå metallic light". Enklast är väl att kolla med nån på Volvo...
av Amli
Jag kan inte heller se skillnaden. Det är ju annars det jag gillar med Electric Silver just hur den skiftar beroende på ljus och är klart snyggare än vanligt silver.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
Amli skrev:Jag kan inte heller se skillnaden. Det är ju annars det jag gillar med Electric Silver just hur den skiftar beroende på ljus och är klart snyggare än vanligt silver.
Ja precis, riktigt läckert är det.

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]