Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
White: Varför skulle det vara några kvarstående problem nu? Jag menar, kamremmen är bytt, det finns ingenting som kan vara felaktigt som är kvar! :shock:
av Lillarapunzel
Exyzäta skrev:Vad är det som skramlar då om inga fel finns kvar?
Ja, det vet väl inte jag heller. Men jag menar "kamremmen-som-alla-här-på-JR-oroade-sig-så-för" är ju borta, så har ju svårt att se vad som skulle kunna vara fel. Därav att jag frågar.
av Exyzäta
Om du lyfter på huven och använder de två sakerna som sitter på var sida om huvudet (öronen) och försöker lyssna var skramlet kommer ifrån eller spela in en videosnutt med telefonen och lägg upp här så får du säkert mer hjälp här, men det troliga är att det har att göra med motorn eller vad tror du själv?
Som någon skrev tidigare kan det vara något som inte har dragits fast riktigt efter kamremsbytet, men det kan lika gärna vara något inuti motorn som väsnas, typ lager.
av Schmoyoho
Lämna bort bilen till en kunnig verkstad och låt de utröna varför bilen är som den är. Är det motorskador kan ni ju spara er både tid, pengar och huvudvärk (till kostnaden av vad felsökningen kostar då, men se det som att köpa er friheten att slippa bemöda er).
Lillarapunzel skrev:Blå har aldrig haft mer än 1or! :D
Och då på typ lyktor, bromsskivor osv.
Tur att det inte var någonting viktigt de anmärkte på, typ att stereon inte spelar nog högt eller att positionsljusen inte haft rätt xenon-look.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Schmoyoho skrev:Tur att det inte var någonting viktigt de anmärkte på, typ att stereon inte spelar nog högt eller att positionsljusen inte haft rätt xenon-look.

Ja, stereon är jätteviktigt, givetvis är det krav på en jätte-stor baslåda i skuffen, och den får absolut inte vara fastskruvad/förankrad, den måste ligga löst. :)
av Lillarapunzel
White skrev:
Lillarapunzel skrev:White: Varför skulle det vara några kvarstående problem nu? Jag menar, kamremmen är bytt, det finns ingenting som kan vara felaktigt som är kvar! :shock:
Men då är ju allt frid och fröjd.
Uppenbarligen inte, eftersom att det rasslar och har sig. Men det borde ju inte vara några problem i.o.m att kamremmen är bytt.
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
Schmoyoho skrev:Tur att det inte var någonting viktigt de anmärkte på, typ att stereon inte spelar nog högt eller att positionsljusen inte haft rätt xenon-look.

Ja, stereon är jätteviktigt, givetvis är det krav på en jätte-stor baslåda i skuffen, och den får absolut inte vara fastskruvad/förankrad, den måste ligga löst. :)
Låter fullkomligt livsfarligt i mina öron....................
Radion funkar btw inte heller riktigt, men det verkar besiktningen aldrig klagat på.
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:
White skrev:
Lillarapunzel skrev:White: Varför skulle det vara några kvarstående problem nu? Jag menar, kamremmen är bytt, det finns ingenting som kan vara felaktigt som är kvar! :shock:
Men då är ju allt frid och fröjd.
Uppenbarligen inte, eftersom att det rasslar och har sig. Men det borde ju inte vara några problem i.o.m att kamremmen är bytt.
Eftersom ni envist väntade så länge och ändå plågade bilen genom att tvinga den halta runt, så jorå kan finnas gott om problem :)
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 159

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]