Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

sicnarf skrev:Mejla bilprovningen och fråga. En kunnig besiktningsman kommer att svara dig.
http://www.bilprovningen.se/kundservice.html
Tack!
Har mailat nu så ska rapportera här så fort jag får svar. Min förhoppning är att de inte bryr sig så mkt om lampor på så gamla årsmodeller så länge allt maskinellt fungerar osv. Men det är ju en naiv förhoppning och inte en byråkratisk belbesiktning :P
Insett nu att jag inte har hydralenheten till ABSen så misstänker starkt att jag itne har någon abs alls :)

Men nu till ett annat lustigt problem. Jag får ju inte ut några felkoder från bas/bromsenheten. Men det sitter ett stift för att läsa ut koder från den. Hur som helst så har inte indikatorlampan för parkeringsbromsen fungerat. Efter att ha pillat med lite annat så satte jag tillbaka kabeln till minuspolen på batteriet och då fungerade lampan. När jag sedan skulle läsa ut felkoder ur enheten så slocknade lampan. Börjar mer och mer misstänka att jag har en felaktig bromsenhet. Då den är inkopplad mot D+ på generatorn så börjar jag bli lite fundersam om det är den som spökat hela tiden. Någon som vet hur man felsöker bromsenheten?

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]