Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Nordda skrev:
camaro69 skrev:Jag kan byta till mig det där "inte cool" värmepaketet.

I byte får du en unik getabock som kan mjölka kaffegrädde. :wink:
Näe, men skulle vara intressantare om du hade lite delar till en Beach Buggy? :)
Erbjudandet finns kvar.
Det enda jag har till beach buggy är märkt FMM och Gustavsberg och är inköpt på Dahl. :wink:
Användarvisningsbild
av Hilmer
Nordda skrev: Förgasarn i mitten tänkte jag behålla och montera. Nåt man borde göra åt den eftersom den legat i 10 år minst?
Det första du bör göra är att byta yt membranet, det är ju gummi och kan lätt torka och spricka, kostar runt 50:-
Sen skadar det naturligtvis inte att dela på förgasaren och kolla så att flottör, nålventil osv är okej, men personligen hade jag väntat med detta till jag provkört den och vet skicket den vägen :wink:

Ber om ursäkt om jag låtit väldigt negativ i mina tidigare inlägg, men jag vill inte måla upp guld och gröna skogar när sanningen är en annan, hoppas att du har förståelse för detta.
av Addekarlsson
Nordda skrev:haha...tror starkt på att det lätt värt mer än ett par hundringar :D Är den 4 vxl? Är väl inte det lättaste att montera det där? Hur mycket mer soppa dricker den om man monterar det där?
Jo, min är 4-petad, tyvärr. Skall åtgärdas så småning om dock.

Hur lätt det är att montera förgasarturbosats, det har jag ingen aning om. Aldrig gjort det. Men eftersom jag har byggt om en B21A till B21ET (total ombygnation av bileländet vart det) en gång i tiden, så kan det inte vara allt för svårt att bygga detta tycker jag, då detta är ett tillval som bara ska vara att hänga dit.

Hur mycket mer soppa det skulle gå med denna sats, det vet jag inte. Men som alltid, man styr soppaflödet med gaspedalen, och med en turbo blir det ju genast roligare att trycka på gasen, så viss ökning i förbrukningen får man räkna med. :wink:

Mvh/ Adde
av Nordda
Hilmer skrev:
Nordda skrev: Förgasarn i mitten tänkte jag behålla och montera. Nåt man borde göra åt den eftersom den legat i 10 år minst?
Det första du bör göra är att byta yt membranet, det är ju gummi och kan lätt torka och spricka, kostar runt 50:-
Sen skadar det naturligtvis inte att dela på förgasaren och kolla så att flottör, nålventil osv är okej, men personligen hade jag väntat med detta till jag provkört den och vet skicket den vägen :wink:

Ber om ursäkt om jag låtit väldigt negativ i mina tidigare inlägg, men jag vill inte måla upp guld och gröna skogar när sanningen är en annan, hoppas att du har förståelse för detta.
Okey. Får kika på det.

Nej, det är lugnt :)
av Nordda
En kille vill köpa det av mig nu för 1500...är väl bara att slå till? :)
av Nordda
Hilmer skrev:Jag hade sålt det, men det är ju jag det ;)
Ja, det är ju bra betalt jämfört med det du sa tidigare. ;) Fast killen ville komma och hämta det imorrn (idag) men midsommar har man ju ingen tid på. Så affären blir nog tidigast av på söndag. Får hoppas att han är sugen till dess.
av *pettson*
Nordda skrev:
Addekarlsson skrev:Ser lite ut som ett förgasarturbopaket, som fanns att köpa som tillval tidigare. Ska väl fungera både på B21 och B23, om jag inte är helt ute i det blå och cyklar.

Vill du inte ha det själv, så kan jag köpa loss det för några hundringar. :wink:
Köpte nämligen en 240 med B21A i helgen, eftersom min 960 är "död" för tillfället pga felleverans av reservdelar. :D

Mvh/ Adde
haha...tror starkt på att det lätt värt mer än ett par hundringar :D Är den 4 vxl? Är väl inte det lättaste att montera det där? Hur mycket mer soppa dricker den om man monterar det där?

Vad tror ni om förgasaren då? Kan man byta ut min gamla mot den där och fortsätta köra?
tja om skicket är som det brukar på dessa förgasare och turbos som ingick i dessa satser så är värdet just några hundringar dom brukar inte vara för granna tyvärr.. Nyvärdet var ca 7000kr..
av Nordda
Har fått bud på 2500 + frakt nu. Inte illa. To be continue...
Användarvisningsbild
av Caffis
*Standardförgasare till B21A.

Skruva dit den här du så ska det nog fungka. Som någon sa här ovan byt menbramet. Förståndig kille du måste jag säga Ska man nu ha turbo så är det smartare att bygga rejält på en gång. KG motor med marin veven osv osv blir lätt en besvikelse annars. Sen måste bilen vara typad för turbo, bilr svårt i bes annars.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]