Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Avgassystemet på min V70 2,4 D 2006:a, har lossnat i det bakre fästet innanför stötfångaren. Det sitter en slags krok på avgassystemet som har rostat av. Finns det någon reservdel typ en avgasklämma att montera där och sedan hänga upp avgassystem i? Antar att det är likadant avgassystem på V70 D5?

För några år sedan hade jag en V70 140 hk från år 2000, av den gamla karossen. På den hände samma sak, och där fanns det ett fäste att köpa och hänga upp avgassystemet i. Så frågan är om någon vet ifall det finns till diesel från 2006?

Mvh Ronnie
Har nu sett att det är hål i den yttre plåten på den bakersta ljuddämparen. Det är dubbelplåt i ljuddämparen, men det är nog bara en tidsfråga tills hela avgassystemet behöver bytas. Har googlat lite, utan att hitta priser mm.

Någon här som har info om vad det kan kosta? Bilen det handlar om är en V70 2,4 D 2006 med partikelfilter. Bilen har nu rullat 28500 mil och är 10 år, så originalsystemet har hållit bra tycker jag.

Mvh Ronnie

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]