Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av AWDvolvo
Ja en liten uppdatering då! Beställt ett par nya Nokian WR D4 från däckonline! Jag köper endast nokian däck, riktigt nöjd med dem! Blir spännande o se hur 'gamla' dem är!
Kan verkligen rekommendera dessa vinterdäck till er andra som kör dubbfritt, otroligt bra grepp.
Kört dessa däck förra året och de var redan då rätt slitna av tidigare ägare, 2-3mm kvar på dem nu, men funkade riktigt bra ändå!
Användarvisningsbild
av milktrucker
Volvo orginal-fälgar, liksom andra bilmärkens fälgar, har hållfasthetskrav och det innebär att funktionen går före design.
Designfälgar mår vara fina, fast de håller inte måttet när du utsätts för kanstenar, potthål och annat, utan spricker och går sönder.
Därför ska man alltid köpa orginaldelar.
Antingen via volovhandlare, eller på blocket.
Har köpt fina fälgar på blocket för småsummor.
4 kompletta vinterhjul för 2600:- och med 9mm mönster kvar.
Användarvisningsbild
av Perra83
AWDvolvo skrev:Ja en liten uppdatering då! Beställt ett par nya Nokian WR D4 från däckonline! Jag köper endast nokian däck, riktigt nöjd med dem! Blir spännande o se hur 'gamla' dem är!
Kan verkligen rekommendera dessa vinterdäck till er andra som kör dubbfritt, otroligt bra grepp.
Kört dessa däck förra året och de var redan då rätt slitna av tidigare ägare, 2-3mm kvar på dem nu, men funkade riktigt bra ändå!
Har du koll på vad som skiljer mellan WR D4 och WR A4?
Har kört på gamla WR G2 och dom presterade väldigt bra!
av AWDvolvo
Perra83 skrev:
AWDvolvo skrev:Ja en liten uppdatering då! Beställt ett par nya Nokian WR D4 från däckonline! Jag köper endast nokian däck, riktigt nöjd med dem! Blir spännande o se hur 'gamla' dem är!
Har du koll på vad som skiljer mellan WR D4 och WR A4?
Har kört på gamla WR G2 och dom presterade väldigt bra!
Nej tyvärr, jag var bara väldigt nöjd med dessa däck, rätt tysta, lågt rullmotstånd för att var vinterdäck och bra grepp.
Kört hakka 7 också men det gör ont i själen att höra dubbarna köras på bar asfalt här i stockholmsområdet under vintern.. Sen är det lite roligare att få till en o annan sladd med dubbfria däck i kurvorna när det väl är snö här, dubbfritt så man slipper tänka att dubbarna slits eller lossnar.
av AWDvolvo
Vart lite problem med leveransen, skickade iväg ett mejl imorse och undrade varför jag inte fått bekräftelse på mitt köp.
Men jag har ingen brådska, så det är lugnt!

Order ********

Bästa Herr ******,

Tack så mycket för ert e-mail där du uttrycker din oro för leveransen av ordern som har placerats hos oss den 08.10.2016.

På den tiden vi förväntas kunna slutföra ordern i sinom tid, men vi har stött på vissa problem med transporten från våra tillverkare.

Lagret har kontrollerats med och uppmanas att sända varorna så snart som möjligt.

Vi ber om ursäkt för besväret som orsakats av försening. Det kan handla om 4-5 dagar av försening.

Du skall få råd om leveransdagen genom en vanlig e-post.
av AWDvolvo
Var och hämtade däcken idag från postnord. Kontrollerade så det var rätt dimensioner och inte gamla däck innan jag visade mitt leg.
Mina däck är tillverkade vecka.34 år 2016.
Så tumme upp förr däckonline än en gång!
Luktar avgaser i kupen

Har du bränslevärmare?

2020 XC60 T8 Polestar Engineered Är de[…]

Jag har försökt mig på en lagning […]

Tack för tipsen, får testa lite sjä[…]